Den hvite hvalen svømmer igjen

   Nok en dag, nok en dag med regn....Plenen skulle så absolutt (ihvertfall i mine øyne) vært klippet, men det øser ned. Igår tittet solen frem noen minutter, men det var mest for å erte..Ikke noe å få gjort med det, etter regn kommer sol sies det (og omvendt), så vi får bare vente.
  
Her om dagen måtte jeg ut i verden for å kjøpe badedrakt igjen, ikke akkurat det plagget som det er mest morsomt å prøve. Man blir jo alltid ekstra lekker i et lite trangt prøverom, sokker på og en belysningen som gjør deg ekstra blek. Utvalget er heller ikke så bra på denne tiden, så jeg måtte til slutt ta en overpriset Speedo drakt. Sist jeg handlet tok jeg et billigere merke, men den gikk fort i oppløsning av svømmehallvannet, faktisk kjøpte jeg den på denne siden av jul, så den var igrunnen noe skikkelig makkverk. Vel iallefall var gleden  stor da jeg kom til kassa og det viste seg å være halv pris. Steinar hadde et tilgodekort som jeg brukte og det endte med at jeg ikke betalte noe i det hele tatt. Det kaller jeg god handel !   

 Grunnen til dette kjøpet var ikke at jeg skal satse hardt på svømming eller sydentur (har aldri vært der, og det ser ikke lyst ut de nærmeste årene heller..)men som den gode mor jeg er, så har vi begynt på babysvømming. Gikk der med Vegard og kan jo ikke være dårligere med nummer 2. Siden jeg ikke er typen som sleper ungen med rundt på cafè er eller kjøpesentere dagen lang, eller er med på sanggrupper eller gudene vet hva, så er dette litt mer i min gate. Mye styr for en kort halvtime i vannet, men vi har vel godt av det Tirsdag denne uken var første gang og det så ut til at poden likte det godt. Litt forundret til å begynne med, men bena gikk fort som trommestikker og bare godlåter.

  Bortsett fra å pludre rundt med ungen hele dagen, så skjer det ikke så mye her på gården akkurat nå. Vi tar dagene som de kommer og været bestemmer selvsagt endel av det som blir gjort. Noe som skjer uansett hvordan himmelen ser ut er turer med Unique, hun er jo klar for action uansett  og det må hun jo få !
  
   Syklingen min som jeg har vært så flink til de siste to årene  har liksom aldri kommet helt igang iår. Har noen uker som jeg er ute 3-4 ganger, så kan det bli stopp på en uke. Jeg drar bare ikke ut på tur når asfalten er våt  ! Ikke ser man noe når det spruter og kald og våt blir man i rævva også. Motivasjonen er vel ikke helt på topp heller når man hver eneste natt er oppe flere ganger for å tilfredstille sulten til minsten....Han vokser og begynner å bli stor, men like mye mat om natta vil han ha. Når vi er inne på syklingen; her om kvelden bler jeg utsatt for tortur av verste slag, rett og slett pining ! Jeg var godt over halvveis på runden min og begynte å bli både sliten og lei. I en lang oppover bakke skjedde det, på ei busslomme rett foran meg, der stod isbilen og ringte med bjella si ! Is , noe av det beste jeg vet, så nære men allikevel så fjernt ! Det var bare å tråkke på litt ekstra for å komme seg videre, men han hadde selvfølgelig samme ruta.........
   Nei folkens, nå skal jeg ta med en matbit. Slutter av med et bilde av en liten kar som må ta seg en fem minutter...


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei