Ferien 2010

   Omsider er det stille og rolig her og jeg får vel prøve å få ut noen bilder fra ferien. Som dere har merket har jeg gått over til en annen blogg og nå i starten vil det nok bli litt forandringer i farger og utseende. Uendelig mange muligheter i forhold til hva jeg er vant med.
Vi får begynne med Vegard som kom hjem fra Dyreparken etter noen dager avsted med bestemor. De Sabeltanneffektene som han manglet fra før hadde han skaffet seg, og nå går det i fekting til alle døgnets tider.




Kaptein Sabeltann Junior



Et must med barn i bil; DVD spiller med høretelefoner



Lørdag morgen bar det til fjells, nærmere bestemt Golsfjellet. Alltid deilig å komme seg bort litt, men det er et skår i gleden, nemlig vann eller rettere sagt mangelen på vann. Det må vi ha med oss på kanner og dusjing gjør vi når vi kommer hjem..Og uten vann så blir det utedass. Ikke det store problemet , men det har jo sine mindre sjarmerende sider...er det varmt om sommeren, så koker møkka under deg når du sitter der og glaner inn i vedstablene. Om vinteren så kan det bli kaldt på nakne kroppsdeler. Uansett årstid og det blåser, så kommer papiret fortere opp enn du kaster det ned.. Nå fikk jeg en følelse av at jeg kom litt ut på viddene.... Altså, vi kom greit opp og fikk alt på plass. Neste dag var det strålende sol, varmt og vindstille. Fjellet lokket, men det er jo ikke akkurat barnevognvennlig. Ikke er det mye moro å sitte igjen på hytta med to små unger heller, så jeg tok Vegard med meg. Ingen store forhåpninger om den helt lange turen, men jeg måtte jo prøve...Vi kjørte til Storefjell Høyfjellshotell, et flott utgangspunkt for tur.  50 meter fra bilen var det stopp, en morsom trampoline sørget for det.





Etter mye om og men kom vi oss avgårde, men etter ca 150 meter så var poden "å så sliten". Redningen ble faktisk en flokk sauer (!). De var det jo morsomt å jage avgårde, ungen løp og sauene løp. Da de ikke fulgte stien lenger ble det stopp igjen. Nå så vi elven som skulle krysses og det var nytt lokkemiddel. Deilig kaldt friskt vann smakte godt og vi kom faktisk over uten å plumpe.








   For å gjøre det litt kortere, vi kom oss faktisk opp på Storefjelltoppen ! Takket være at mor selv var sherpa og hadde ungen noe på skuldrene og litt over halveis oppe møtte vi nye sauer. Poden løp opp fjellsiden og vips så var vi oppe.



Pause med saft og Oreokjeks



Så skulle vi ned igjen...ruta mi var uaktuell, for Vegard ville tilbake til elva. Så fant han ut at han aller helst ville til trampolinen og det skulle skje NÅ ! Litt håpløst å stå alene på en fjelltopp med en unge som er sliten og vil være et helt annet sted.. Det ble raskeste vei ned, rake alpinbakken rett ut ! Vel nede var energien tilbake og vi ble lenge ved trampolina.....
   Neste dag dro jeg til fjells etter at ungene var lagt. Følte meg kanskje litt unormal da jeg dro innover fjellet ved 8 tiden om kvelden, men den følelsen er jeg jo vant til...




Flott turterreng



Litt mørkt, men det er tatt ved 9 tiden om kvelden.



Denne skrivinga tok noe lenger tid enn jeg hadde tenkt..glemte lagring og har måttet starte på nytt en gang. Derfor tar vi det kort:  Det ble nok en tur på meg når ungene hadde en time out på tirsdagen. Ellers så prøvde vi å slappe av litt, Vegard "jaktet" på både hjort og hare, og vi var på shopping i Gol .


Vegard var fornøyd på vei hjem


Onsdagen reiste vi hjem i regnvær og de neste dagene har gått i en fei. Idag var guttene tilbake på jobb og barnehage. Deilig med fred og ro her hjemme igjen ! Imorgen venter nye utfordringer , men det får jeg skrive om en annen dag ! Avslutter med et bilde fra en tidlig morgenstund på hytta.


"Søskenkjærlighet"




Forresten noen som vet hvordan man får ramme rundt bildene på denne greia ?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei