Høst og lite søvn

   September og det er høst i luften. Synes det er helt greit jeg ! Begynner å bli lei av plenklipping og stell ute, skal bli godt å bare ha inne å holde iorden ;-)
  Funderer veldig om dagen om Unique skal pares eller ei på neste løpetid som vil komme en gang iløpet av høsten. En passende herremann har jeg sett meg ut, men det innebærer reising og sove borte. Ikke så morsomt å reise langt og alene med baby og ikke kan OK være igjen hjemme heller. Gutten lever jo ennå bare på pupp og den vil han ha OFTE, spesielt om natten...Innen det blir aktuelt å reise så spiser han nok litt annet også, men han er nok langt ifra avvent...Ikke så greit dette her. Hadde jo vært greit med valper nå som jeg allikevel er hjemme, men samtidig så er det mye jobb og jeg har vel strengt tatt nok akkurat nå. Så er det det at jeg vil ha meg en ny valp da, men den behøver man jo ikke å lage selv...;-) Drømmer vel egentlig mer om en hel natts søvn , enn mer nattevåk med valping osv.. Den siste tiden har OK funnet ut at han skal ha mat annen hver time og noen ganger hver time iløpet av natten. Dermed så er jeg noe trøtt enkelte dager, føles litt som jeg har vært på brøytevakt med store nedbørsmengder. For de av dere som ikke har hatt det noen gang, så er man da så trøtt at det føles som man er fyllesyk..det er det vel kanskje flere som har vært ? ;-) Ingen lange morgenstunder er det heller. Scenario fra søndagmorgen:
   Klokken har akkurat bikket 7, noe som egentlig er langt på dag her i huset, men Vegard har begynt å sove lenge i det siste..For 2 uker siden var klokken sjelden over 6 når han startet dagen..Sistnevnte har allerede ligget mange timer opp- ned i sengen mellom oss. Han kommer som regel tassende hver natt ved 1-2 tiden. Fra å være i en komaliknende tilstand blir han meget våken i løpet av sekunder. Minsten som ligger på min andre side (han blir liggende der etter ny bleie og pupp ved 5 tiden, da gidder jeg ikke å vandre tilbake til hans seng igjen..og slapp av vi har sengehest, han ligger ikke på sengekanten og balanserer) har ligget og småpludret en stund. Med ett står storebror midt i sengen svinger rundt seg med ei diger koserotte etter halen og synger på Kaptein Sorte Bill. Minsten gir fra seg en buldrende lyd og lukter med ett ikke så innbydende lenger. Plutselig sitter også bikkja ved senga, peser og nistirrer med store øyne "jeg spiste noe igår som ikke var så bra og jeg må ut NÅ.."   Just another day hos Hennumkroken...................

De er nå gode også, fordi om man blir litt sliten av dem...

  Og ellers, jo takk vi har det bra !

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei