Møkk med blomsterduft og litt annet.

   Ja nå er det ikke selve møkka som dufter godt, jeg fòrer ikke med noe nytt tryllemiddel, men det er derimot innpakningen etter at dritten har forlatt dyret som lukter blomster ! Da jeg stod og ventet på å betale mat til katta, så jeg noen ruller i sterke farger. Bæsjeposer med lukt;  hav, blomster, skog osv. Tok med en pakning i sterk rød med blomsterduft. Og jeg skal si det lukter blomster jeg ! Men til den prisen , så blir det bare når vi virkelig er ute blandt folk...
  
Og når vi snakker om ut blandt fok , så tok vi oss en tur på Bygdetunet på søndag. Barnevogn og bikkje, full pakke med andre ord. Barna kunne vaske tøy på gamlemåten og det synes Vegard er gøy. Det er jo ordentlig arbeid !





   Pappa kjørte som vanlig unger i vogn , og Vegard tok seg en runde oppe på hesten i pausen. Etterpå satt vi på hjem, mens Steinar tok med minsten og muttern i bilen ;-)

Stolt gutt på mammas hest




"Takk for turen"


    Til helgen har jeg faktisk også tenkt meg bort fra hiet. Helt til Rosthaug faktisk og utstillingen til avd. Buskerud ! Da påmeldingen gikk ut var bikkja både nedrøytet og grå, nå er hun bare nedrøytet....så hun ble ikke meldt på, men stiller som tilskuer. Hun må jo få komme litt ut i verden hun også..Om været er bra, så blir guttebarna også med . Muttern stiler som nanny, så kan Steinar gjøre noe av det mest morsomste han vet om her i verden, i likhet som så mange andre menn, nemlig jakt. Harejakta startet forrige helg, og det er visst veldig stas....
   Avslutter med et bilde av Vegard som er klar for å gå i karnevalsbursdag. Nå er det ikke lenge til vi må avholde selve marerittet også...

Kommentarer

  1. For en nydelig hest du har!! Det så utrolig idyllisk ut, heldige Vegard og Ole Kristian som får vokse opp på gård! Gleder oss veldig til å sees i morgen på Buskerudutstillinga, så gjenstår det å se om mor og datter-Hennumkroken er liiike nedrøyta ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei