Tidsklemma..

   "Langt uti" september allerede og det går fort mot jul !  Merker for hver kveld at det blir tidligere mørkt. Etter at Mini har blitt lag for kvelden har jeg jo i hele sommer gått ut for å få gjort litt eller syklet meg en tur (de kveldene det ikke har regnet da..) For bare en måned siden kunne man jo pusle med litt frem til det var på tide å krype under dyna, men nå er det jo nesten mørkt ved halv 9 tiden ! Men som jeg har sagt tidligere og jeg sier det igjen, høsten er en deilig tid ! Frisk god luft og det er ekstra deilig å gå tur. Igår var vi ute og tuslet i 3 timer, og Unique var selvfølgelig storfornøyd.

    Som alltid når det blir kaldere i luften så "våkner" mine hunder. De blir liksom fylt av ekstra energi, og Unique som er ganske fylt opp fra før er helt hyper om dagen. Hun er tilbake som hun var da hun var junior, hopp og sprett , tjoo og hei !! Tur, tur og atter tur er det hun vil ha. Da ser man at hun smiler !! Om ikke lenge  er båndtvangen også over og da blir det mer morsomt å gå i skogen. Her i Lier må selvfølgelig alt være anderledes enn andre steder, så vi har for sikkerhets skyld båndtvang til 20.september  og ikke 20 august som de fleste andre plasser. I helgen som var ble det sanket inn masse sau, men ennå kan man treffe på en og annen fåreskalle (nå tenker jeg på det firbente slaget..)og det er jo ikke noen grunn til å ta noen sjanser. En hund i langt bånd er jo ikke noe problem egentlig, men da vi hadde fire var det ubeskrivelig deilig når det bare var å la dem løpe fritt. Nok om det !

   Siste uken har jeg som vanlig kan jeg vel si, ikke gjort noe spesielt. Det har blitt lange turer, og litt pusling både ute og inne. Litt tidlig ennå å fjerne alt som er av sommerblomster , men de går en etter en...Har sluttet å vanne og etterhvert som de "blir lei seg", så forvinner de ...Har funnet ut at til våren kan det bli travelt nok her når vi kommer hjem fra jobb med to unger med to helt ulike behov. Dermed så jeg gjør mest mulig i hagen nå . Dvs beskjæring av planter som tåler litt... og det vil igjen si "go bananas " med motorsag. Føles slettes ikke verst å få gjort litt ordentlig arbeid igjen ! ..og det merkes at armmusklene har blitt brukt i daffemodus siden jeg sluttet skøytebanevanning i februar... Men all slik jobbing må gjøres på den knappe tiden man har mellom legging og mørket faller på. Litt mindre å få gjort hver kveld med andre ord. På dagtid er det ikke lett å få lagt opp til noe for Ole Kristian er også blitt eldre om man kan si det slik. 5 måneder var han igår, og soving på dagtid er for pyser...Noen dager kan det bare bli litt dubbing når vi går tur, andre dager  og selvfølgelig de dagene jeg har tenkt som så " at det er ikke noe vits i å planlegge noe, for han sover ikke likevel" Ja da sover han så det durer..og idag er en slik dag... Men det er da godt for noe, jeg får skrevet dette ! Ellers så er det snart tid for min obligatoriske høstrengjøring. Ser ikke helt hvordan den skal komme i mål iår, men bare jeg får vekk den verste fluemøkka og hengt opp rene gardiner så får jeg vel være fornøyd...Men kjenner jeg meg selv rett, så får jeg ikke fred før det er gjort ordentlig....

   Ser der ja, snakker man om sola....Mini grynter og det er slutt på "friheten" for denne gang. Litt lek om man kan kalle det det med en baby på 5 mnd, ny bleie, pupp og så på med tursko. Da har denne dagen gått også..




  

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei