Utstillingstur

   Ute ligger tåka tjukk som en graut og det regner itillegg, høst med andre ord. Men det gjør alldeles ingenting ! Inne er det lunt og varmt, storrengjøringen min er ferdig, minsten sover, bikkja slumrer og det er bare å slappe av for engangs skyld ! Ingen store planer for resten av dagen, men kanskje jeg smeller i sammen ei eplekake. Så også at det åpningstilbud hos en sportsbutikk og de slo til med  50 % på ei Bergans jakke jeg har siklet på en stund. Ikke umulig at jeg durer en tur til byen for å se om de har rett farge/størrelse. Har vel strengt tatt ikke brukt for den, men tilbud er tilbud ...

   Den siste uka har som vanlig gått i en fei ! På lørdag, som allerede er nesten en uke siden, rotet jeg meg helt til utstillingen til avd. Buskerud. Begge guttene var med og muttern var trillepike. Det var koselig å se igjen så mange som jeg ikke har møtt på veeeldig lenge ! Spesielt hyggelig og også en av grunnene til at vi dro avgårde var at familien Solvang kom helt fra Søgne med Heidi. Hun var blitt ei fin jente og bare det blir litt mer pels (!), så er hun så absolutt noe å vise frem. En HP og nummer 4 av 10 ble hun og jeg synes ikke det var så verst. Dommeren mente at hodet hennes var noe vel kraftig, men jeg vil nå heller ha det en ei myrsnipe ;-) Vegard likte seg  , ihvertfall de første timene. Alf som han kjenner godt var der, og de er jo "bestekamerater" Ingen sak da ! Ole Kristian kom vel også greit fra det. En tur i bilen for litt matpåfyll, så var han ganske blid igjen. Når sant skal sies så hadde jeg ikke så mye med ham å gjøre der oppe, siden han hadde med seg en stolt bestemor.... Utpå dagen dukket også Truls og Trine opp med sine hunder, og da "måtte" det jo bli bilde med mor Unique og døtrene Hedda og Heidi:



   Det var vel igrunnen den turen på lørdag som var ukens "utenom det vanlige hendelse" fra disse kanter. Resten av uken har vært trilleturer i flott høstvær, Vegard har hatt besøk av et par kamerater, og vi har vært på svømminga. Denne uka dykket OK for første gang, noe forundret da han kom opp igjen, men straks like blid.





   Nå tenker jeg at jeg får fylle kaffekoppen min en siste gang, skifte fra joggebukse (hjemmeværendebunaden) til olabukse, dra børsten gjennom håret og være klar til junior våkner. Det blir nok en kjapp tur til byen..

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei