Halloweenbursdag

   Gudskjelov er denne dagen endelig over ! Ikke fordi den har vært ekstra lang p.g.a den helt idiotisk teite osv stilling av klokka, men barnehagebursdagen !  Siden selskapet falt på selveste Halloweendagen, ble det Halloween tema, litt morsomere for mor å pynte.....Men før vi kom så langt har jeg og Vegard vært ute og handlet flaggermus, skjeletter og andre ting som hører med. Et par edderkoppnett ble det  også. Men pynting er en ting, kakebaking er noe annet. Jeg er så absolutt ingen konditor, ei hellet ingen baker eller noe som har med mat å gjøre i det hele tatt. Jeg liker det rett og slett ikke ! Jeg bytter gjerne bort middagslaging mot skifting av dekk eller noe i den duren .Men må jeg så må jeg, og kaker har det blitt både til forrige helg, barnehagen og til idag. Nå er det nok sukker, egg, melis og smør for en stund... Og jeg har faktisk bakt "en ekstra også..." En sjokoladekake av den typen som det skal to lag smørkrem i...jeg stod og delte den, eller rettere sagt skulle dele den for å fylle/pynte. Gubben som liksom er kokken her på bruket ( men ei noen baker, så er det nevnt..) syntes at jeg holdt kniven feil(!). Vel, så del den hersens kaka selv. Han delte den i to, som jo da var feil fordi det skulle et lag til. Han gnudde i vei på et av lagene for å dele videre. Det gikk jo ikke bra, bare masse "flis". Kaka gikk i søpla og gubben i et annet rom...Det ble ikke noe på han den kvelden for å si det sånn... Ny kake måtte bakes, og det ble langt over sengetid på meg den kvelden. Her er dagens bløtkake, man kan ihvertfall se at den er hjemmelaget.....




   Og slik ser det ut til Halloweenbarnebursdag. Det som ikke kommer frem på bildet er spindelvevene med edderkopper et par steder, og et skjelett i en klatreplante.





Telysholder



   Etter at gjestene, i all mulige kostymer, fra heks til gresskar hadde ankommet, 9 i tallet og 10 bråkemaskiner ble de da til sammen  med Vegard, var det tid for kakeforing. Da det var unnagjort var det ut, kjøring med hest og vogn, så gikk den tiden....Etterpå ble det HØYlytt leking en liten stund, før det var klart for pølser. Jammen godt da sistemann forlot åstedet og bare rydding gjensto. 

   Her er vår egen lille djevel:




  Da gjenstår det for meg å ta en dusj, innta godklærne (les joggedress)og vente på at reprisen (når den blir sendt på onsdager blir det altfor sent, og på torsdag glemmer jeg det alltid..) av House begynner. Synes jeg fortjener en liten tv stund nå... Og til slutt, spesielt for dere, mammaen fra helvete:



Nei, større bilde får dere ikke. Slik har jeg altså vært idag, og parykk, ja det er noe så inni granskauen varmt.. Likte igrunnen fargen, lurer på å få den på den naturlige busta til jul...........

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hunderfossen

Hundesex i -20 +

En nervøs pessimist på bedringens vei