Kurs, deilig bikkje og hårete legger

   Da var helga definitivt over for denne gang og mandagen er faktisk også snart historie. De siste dagene har det vært et vidunderlig vær, men jeg har vært inne. Kurs fra morgen til kveld begge dagene i helga. Steinar har øvd seg på pappapermen som starter i januar, hjemme med baby og hund...Vegard var på bondegårdsferie hos bestemor og bestefar og kom hjem stuptrøtt igår kveld..Tilbake til kurset, NKK`s s Oppdretterskole kurs 2 som omhandlet alt fra paring , fødsel og  drektighet til kjøpekontrakter. Som kurs 1 var dette meget bra, og kan anbefales. Noe var veldig kjent ( om det ikke hadde vært det etter å ha hatt 8 kull, så hadde det jo vært noe meget galt...) noen" a-ha", og endel som var helt nytt. Skrekkelig mye som kan gå galt underveis med både tispe og valper, men heldigvis så går det som regel som det skal. Men det kan være godt å vite hva som faktisk kan skje om man er uheldig.



   Som nevnt var det lange dager, og jeg trenger vel ikke å si at puppestellet var temmelig hardt og sprengt da jeg endelig kom hjem på lørdagen ! Det var bare å la min lille diekalv henge seg på...slik som han gjerne gjør opptil 5 ganger pr natt nå....zzzzzzzzzz  Har nå gått i ørska ei stund, men det går greit så lenge jeg holder på med noe. Så trøtt og sliten  som etter disse kursdagene, enda jeg bare satt på ræva hele dagen, har jeg ikke vært på lenge. Det er vel slik det er å være en enkel sjel...bruke kroppen går greit, men så fort hue skal i arbeid så blir man helt utkjørt, minner litt om bikkja engentlig ;-)

   Ja, bikkja ja. Uniquen min, ganske så deilig om dagen ! Rastløs, snuser og skvetter som ei hannbikkje, venter igrunnen bare på at hun skal løfte på beinet...Frokosten blir inntatt som sen lunsj, store blanke øyne og kjeften er igrunnen som et stort fårete glis. Neida, det feiler henne ingenting annet enn at hun er kåt som bare rakkern og skulle så gjerne vært på mannfolkjakt. Skulle gjerne ha tatt henne med, men jeg er nå fornuftig og flink og tenker som så: Ole Kristian er baby en gang, det kommer flere løpetider ! Og gjør det ikke det så er  heller ikke hunden verdt å avle på ( med unntak av ulykke og skade, det er jo ikke arvbart) Det var jenta si som har vært på kurs det tenker jeg ;-)

   Nei, nå får jeg vel ta en dusj. Det må rakes litt av leggene, ser jo ut som en varulv etter ei uke. Imorgen er det svømming igjen og det er ikke noe moro å stille med pels. Etterpå er det klipp og lim av litt bilder. De bildene jeg tar som er verdt å spare på blir selvfølgelig også laget i papirkopier og limet inn i respektive album. Å ha en haug med bilder liggende bare digitalt er vel ikke noe koselig ?


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei