Løpetid, nattamming og familien Macahan

   Uansett hvor ventet en løpetid er, så kommer den like brått på...ihvertfall om man har fablet litt om paring. Når de første bloddråpene er der, så blir det hurra meg rundt, frem med kalender, når evnt paring ? når eventuelle valper osv....En ting er å ha tid til selve kullet, men først må en paring eller helst flere gjennomføres og mye skal klaffe da også..Denne gangen har vi kommet frem til at det ikke blir noe. Den utvalgte partner for vår kjære dronning bor (selvfølgelig) et stykke unna, så det innebærer overnatting. Ole Kristian "spiser" ennå flere ganger pr. natt så han hadde måtte bli med. En langtur i høstmørke alene med baby...nei takk. Høres ikke hyggelig ut i mine ører. Siden det den samme uken som vi skulle ha vært på frierferd  også er en annen dame ventet til vår utvalgte herremann, så han kan heller ikke komme hit. Dermed så venter vi ! På en måte hadde det nå vært greit med valper på tampen av permisjonen og de 3 siste ukene med den forhåpentlige gjengen hadde jeg tatt ferie. Men nye sjanser kommer nok. Håper bare at det snart er noen som lager en ny valp til meg, siden jeg ikke får laget den selv på en stund ;-)

   Så var det Ole Kristian da . Idag er han 6 måneder gammel. Da broren hans var 6 måneder og 1 uke gammel sov han hele natten igjennom. Det ser ikke ut til at lillebror kommer til å gjøre det samme...3 ganger pr natt forsyner han seg fortsatt grådig av mors hjemmelagede dråper. Er det lov for meg å pipe litt om at jeg snart har kan tenke meg en hel natts søvn ? En artig liten morgenfugl er han også, der er han lik sin bror, ikke noen vits i å ligge å dra seg til langt på dag (langt på dag her i familien er etter 7..)  I disse dager er det flere tenner som presser på i gommene, så det er mye sutring og urolig søvn. Om det ikke er mange timer sammenhengende i drømmeland til vanlig, så var ikke akkurat sist natt noe bedre. Noget trøtt idag og snat leggetid igjen.Til vanlig er det en fordel for meg å ha funnet puta i god tid før 22, ellers så kan humøret bli ekstra glefsete dagen etter..



   Men, uansett hvor trøtt og sliten man føler seg, så må det bare svettes innemellom! Da er det ergometersykkelen som benyttes nå som det er mørkt ute innen jeg har tid til å gjøre noe "på egenhånd". Siden det er ganske så kjedelig å sitte innendørs på et sykkelsete å gnu, så har jeg TV med både VHS og DVD spiller foran meg. Så var det å ha noe å se på da, til slutt så går man lei av filmer som man har sett utallige ganger. De siste årene har det blitt kjøpt mest barnefilmer, vi voksne (det hørtes gammelt ut..) har jo nok med å få med oss det som går på TV.. Men nå har jeg en ny serie på gang, som jeg ser når det passer meg..( I motsetning til gamle repriser på One Tree Hill som går 09:15 på formiddagen, eller 15:15 men da har de andre kommet hjem så det er ikke fred å få ;-) )  Hvem husker ikke familien Macahan eller I ville vesten som serien het da den gikk på NRK tidlig på 80 tallet  ? Sommeren 82 og 83 for å være mer presis og jeg husker det så godt. Det var den gang man bare hadde NRK og alle cowboyer snakket nynorsk. Vi trodde vel den gang at oversettelsen skulle være slik for de snakket sånn. Zeb og Luke var de store heltene..Serien kommer nå ut på DVD bokser og jeg er nå halvveis i sesong 2. Må innrømme at det ikke er like flott nå som den gang, men må liksom se videre. Kvaliteten på innspillinger fra 70 tallet kan ikke bli helt bra, men det skal jo være fra gamle dager og western skal være slik. 





   De siste månedene har Vegard klaget over at badebalja hans er for liten, så nå har far gått til innkjøp av et "sittekar". Noen har kanskje hørt reklamen på radioen: de voksne kan dusje og barna kan bade ? Nå er poden storfornøyd og bader flere ganger i uka. Tidligere har vi måttet gå i svømmehallen av og til for å få kloret ham litt...Jeg har savnet badekar siden jeg flyttet hjemmefra, og nå får jeg ihvertfall duppet meg litt....får hele overkroppen under, om bena er oppetter veggen. Heldigvis er jeg stuttbent....




   Denne kroppen bader ennå ikke i det store badekaret, men storkoser seg på "svømmekurs" Vi har nå kommet til forlenget dykk og starter snart på VK 1:



   Da ønsker jeg dere alle en hoppende god helg ! Under er det Heidi som viser hvordan hopp over hinder skal gjøres:



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei