Skogturer og Tone Damli Aaberge

   Været har fortsatt vært strålende denne uka, og det har blitt flere flotte turer, både med og uten barnevogn ! Når sistnevnte innretning er med , så er det nødvendigvis ikke kjedelig "asfalttur", men jeg prøver å oppsøke mest mulig grusveier og trillbare stier.  Slik kan det se ut der:





   Ellers så har vi ikke funnet på så mye, men dagene har nå gått allikevel ! Her om kvelden var det gratis minikonsert med Tone Damli Aaberge på skolen som ligger 5 minutter ovenfor oss. "Tilfeldigvis" gikk jeg forbi akkurat da, og "tilfeldigvis " hadde jeg med kamera ;-)











   Dagen idag har  forsåvidt gått  fort. Da Risenga svømmehall åpnet klokka 9 var jeg og Vegard på plass. Full rulle i nesten to timer, så ga vi oss. Den første timen er det ganske rolig der, da de fleste nok somler litt mer hjemme om morgenen. Det gjør ikke vi, det er jo langt på dag alt....Jeg har ikke vært i denne svømmehallen siden jeg var ungetjukk i februar. Da var det tungt å gå opp i sklia, så idag ble det mange turer. Nå hadde de også fått tidtaker der, så vi måtte jo kjøre raskere for hver gang.   Med Vegard på fanget gikk det så det suste, og han har også blitt tøffere siden vi var her sist.  Da vi kom hjem var det å få i guttungen noe mat, stable vogn, minstemann, bikkja, gubben og Vegard i bilen. De to sistnevnte ble sluppet av ved Lyngås motorbane for å se på rallycross, vi andre durte videre. OK ble satt av hos muttern og jeg tok med Unique på ukens tredje gode skogtur. Terrenget jeg gikk i idag har jeg ikke gått i siden ifjor høst, da også Odin var med...litt rart og det virket som om Unique også var litt rar. Det var som om hun stadig stoppet opp og kikket seg rundt, som om hun ventet på noen..ikke godt å si hva som svever rundt i skallen på henne heller  Nå er vi hjemme igjen, minsten sover litt, mens far og sønn er på butikken. Selv skulle jeg vel egentlig begynt på middag, men endte så fint opp her..........
 Her er et par bilder fra gårdsdagens tur:






   Tenkte kanskje jeg skulle avslutte med litt "ord fra barnemunn" Det er en stund siden jeg har tatt med noen slike, ikke for at det ikke kommer noen godbiter, men jeg glemmer å skrive dem opp. Skulle nesten gjort som mammaen til Emil i Lønneberget og skrevet opp det som hadde skjedd i løpet av dagen...

   I høst har det startet en ny i personalet i barnehagen og vi spurte jo da Vegard om hvordan X er: "Han er innmari god til å kneppe knapper "  Javel.....

   Idag på svømminga: "uten baderingen så synker jeg som en stein". Da vi gikk ut av garderoben "nå slapp jeg ei bønne"

Takk for idag og god helg !!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hundesex i -20 +

Hunderfossen