Mer snø og pølsetur

   Mandag igjen, og en ny uke er godt i farta. Og det raser mot jul...som kjent ikke meg imot, men det er ting og tang som skal gjøres. Foreløpig føler jeg at jeg er godt igang, julestemningen er det ihvertfall ikke noe å si på, snø og kaldt, yessss ! Julegavene er også godt i rute, men har gått i den fella før. Har bare hatt litt igjen..lenge, og plutselig så haster det litt. Men jul blir det !
   I helgen var det snø og vindvær, riktig så surt, men skogtur ble det begge dager. På lørdag fikk jeg lurt med med Vegard. Egentlig var det innevær, men det finnes jo ikke dårlig vær sies det...akkurat det er jeg ikke helt enig i, men at klærne spiller en stor rolle for hvordan turen blir er helt sikkert. Godt kledd var vi og vi labbet av sted i snøføyka. Første del gikk greit, der var det pakket til skiløyper som skal komme. Siste biten til plassen vår var tung for en stuttbent fireåring med vinterdress. Vi kom da frem og pølser ble fortært. Det som er enda mer moro enn å flambere pølser er å hogge med øks ! Guttungen fikk ordentlig øks til bursdagen sin og ei tørrgran fikk gjennomgå. I godt over to timer var vi på tur, og da vi kom hjem var det aking.













   På med votter og dress for mor og frem med ufo brettet. For de som ikke vet hva det er så er det et rundt stort plastbrett med to håndtak. Når man sklir på det går det rundt samtidig og du har ikke mye kontroll. Veldig moro for oss barna !! Etter en lang og morsom stund gikk vi inn og laget pizza med biff, løk. kjøttboller, paprika og masse ost......Kan jo ikke risikere at kroppen går i underskudd på kalorier...;-)

   Søndag ble det tur på meg og bikkja. Og jeg må bare innrømme en ting, enda så glad jeg er i snø, blir det mer nå, så er det slutt på skogturer hvor man vil uten å bli dritsliten med en gang. Det var til tider tungt..men synet av snøtunge graner blir jeg aldri lei.

   Hva resten av uka bringer gjenstår å se. Imorgen er det ihvertfall svømming, kanskje pepperkaker en ettermiddag,  og gubben skal avgårde på hotelltur...igjen. Makan til farting....Jeg må være her som vanlig og dingle med puppene iløpet av natta :-(  Til helga er det nordisk vinner og jeg skal ta meg en tur. Og siden jeg først skal dit og bikkja har pels, så er hun jaggu meg meldt på også ! Søndag er det julegrantenning og det ser ut til å bli røde kinn og snø. Perfekt start på nissetiden spør du meg !!

   Tid for litt mat og så er det litt søvn før sirkus Hennum er igang igjen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hunderfossen

Hundesex i -20 +

En nervøs pessimist på bedringens vei