Sandvika og julebrus

   Igår ettermiddag/kveld gjorde jeg noe som er på min desiderte topp ti "ikke liker å gjøre" liste : jeg oppsøkte Sandvika Storsenter. Og ja det passer til navnet sitt, det er stort, kjempestort. Et eldorado for de som liker slikt, men for en landsens person som meg blir det for mye. Synes Liertoppen er trygg jeg, et firkantet bygg i hver ende med en lang gang imellom. Du kan ikke gå feil. Det kan man så absolutt i Sandvika...Det begynte med at jeg skulle ha et par figurer som jeg vet de ikke har i enkeltpack i "vanlige" lekebutikker. Toys`r `us er derimot ikke noen vanlig lekebutikk, men kjempediger og med et stort  utvalg av det meste. Det kan  gå trill rundt for noen og enhver. Og selvfølgelig, en slik butikk ligger i et kjøpesenter som passer til størrelsen. Dermed var det å dure innover, heldigvis med Vitaraen. Hadde jeg tatt min kjære lange Hiace med 4WD og null svingradius, så hadde jeg nok vært  varm såpass tidlig at jeg ikke hadde gått ut av bilen engang. Parkeringshus er ment for Yaris er... Vel, parkeringen gikk greit og plutselig så sto jeg midt i heksegryta. To viktige spørsmål her i livet meldte seg: hvor er jeg og hvor skal jeg ? Informasjonstavlene måtte man ha egen opplæring i å forstå, så jeg fant en skranke med en blid dukke som kunne fortelle at jeg var i feil etasje og i helt feil ende. Takk skal du ha. Jeg klampret avsted, gikk forbi butikker som jeg kjente navnet på, noen som var totalt ukjente og masse spisesteder.  Så mange ting som jeg ikke engang visste eksisterte, må nok komme meg mer ut....Fant til slutt "lekehimmelen", og gudskjelov så hadde de det jeg skulle ha. Hadde blitt rimelig slapp om de ikke hadde hatt det... Så var det å finne igjen bilen da...det tok også sin tid, men jeg visste retningen og sånn ca. Etter en liten "strafferunde" var det noe kjent og jeg kom meg ut til bilene og faktisk også rett etasje og utgang !!!! Siden jeg allerede var på utsiden av kommunegrensen stoppet jeg på Slependen for å sjekke utvalg og priser på Extra leker, det er jo snart jul og litt av hvert skal skaffes... Det viste seg at jeg kunne spart meg turen til Sandvika..........
  
   Senere på kvelden tok jeg 45 minutter på trimsykkelen og en halv episode Familien Macahan, uten å overdrive så tror jeg at ryggen var svettere på Storsenteret enn den var etter treningsøkten...Om jeg er i god form, sykkelturen var slapp, eller om det var styggvarmt på handleturen... ja si det du......Vet ihvertfall hva jeg foretrekker.

  Ikveld er det stille og rolig her, og jeg skal snart innta godstol og fjernkontroll. Steinar er hos en kamerat og småguttene ligger i hver sin seng og sover så det durer. Godsakene som følger med Tven ikveld er virkelige must nå i førjulstiden. Vet det er litt tidlig å kalle det det, men siden jeg er så glad i jul , nisser og alt som hører med, ja så starter jeg nå. Pepperkaker og julebrus er alltid best før jul !! Førstnevnte kjøpes på Europris til 9,90 pr boks. Tykke deilige smakfulle hjerter, kan anbefales, vi er på tredje boksen. Til vanlig er rødbrus noe kliss, men bare det blir smelt på en nisse på etiketten, så er det noe helt annet. Brusen må komme fra Aass... God kveld videre, nå skal jeg svitsje....



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei