Aking og pirayaer

   Lørdag formiddag igjen...Steinar har tatt med Vegard for å gå litt på ski og lille tassmus sover. Ute kommer det mer hvitt ned fra himmelen og jeg kan bare sitte her og ta det med ro akkurat nå. Utpå dagen skal jeg ha med Vegard og ake, enten han vil eller ikke. Jeg har nemlig kjøpt meg ny stor akeplate som jeg gleder meg til å prøve ! Ja, den er til meg, er det ikke vanlig at en "dame" i slutten av 30 årene går og kjøper seg akeutstyr til eget bruk da ? Det er til info meget morsomt !! Prøvde akeplata til de som var her 1.nyttårsdag og fikk virkelig lyst på en slik. Det går skikkelig unna, noe helt annet enn et akebrett ! Meningen var jo egentlig at Vegard skulle få samme plate som kameratene, men de er totalt utsolgt overalt. Det er kun store utgaver beregnet på større barn å få tak i, og da ble det et på mor istedenfor....


Bikkja er med på ALT...


    Ellers så går hverdagen sin skjeve gang her, prøver å holde det noenlunde ryddig, aktivisering av unger, tur med hunden og det som måtte dukke opp. Skal bli enklere når OK går for egen maskin på en stø måte og kan være med på ting ute. Nå må vi hele tiden dele oss, en med Vegard som vil ha action og en med OK som har sine begrensninger fordi om han gjerne vil alt han også. . Men en ting har blitt bedre; minstemann sover mer om natta !!! Halleluja og kryss i taket !!! Riktignok ligger han det meste av natta i vår seng, men han sover ihvertfall...stort sett. De siste døgnene har han heller ikke fått pupp, og det får man vel si at er hans egen skyld....Han skulle gjerne fått til han var ett år, det er jo det de lærde anbefaler, men det har blitt stopp nå. Lille piraya biter nemlig....sist han fikk beit han seg fast og slapp fanken ikke heller. Når han endelig var av, så piplet det blod og det kan jeg love ikke er noe særlig behagelig ! Og når det ikke er mammasaft å få, så kan vi jo like godt sove virker det som han har funnet ut, og det er jo smart av ham. Morgenfugl som sin bror blir det så absolutt, men heller tidlig opp, enn å være våken 2.hver time om natta.

Det var det for nå og takk for idag.

Den store skrekken har skjedd: Vegard har begynt
 å vise interesse for pc bruk..............

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei