Jula er ute, pelsen løsner og jobben venter.

  Dett var dett ! Nå er det ikke så mye som en nissegubbe igjen noe sted her. Idag ble sistemann stappet oppi ei løen pappeske, takk for denne gang, vi sees om 11 måneder... Hadde det vært opp til meg hadde jula vart til påske, iår hadde det kanskje blitt noe lenge, men pyttsann. Men nå er det slik at man rydder vekk jula på denne tiden, så det er vel bare å gjøre som alle andre, for en gangs skyld ihvertfall...( men facebook..no  no ) Jeg tar heller ting frem litt tidligere, det er jo når alt kommer til alt egentlig førjulstida som er den mest koselige.

   Ja , ja , tiden flyr den og ihvertfall når man går hjemme med full lønn. Ja ihvertfall 80 % , vi valgte maks permisjonstid og da blir lønnen 80% av vanlig. Men nå er det snart over !! Bare neste uke igjen og det er tilbake på jobb for mor. Siden jeg overhodet ikke har planer om å gå mer i avl, så er det ingen mer langfri i sikte. Om rundt regnet 30 år (!) er jeg pensjonist, men det blir noe drøyt å se frem til det så tidlig.

   Bikkjeskinnet har den siste tiden hatt tendenser til døvhet på tur, oppfører seg teit og pelsen har begynt å løsne. Høres ut som en skummel sykdom, men vi med tispe vet bedre, løpetid i anmarsj ! Denne "førperioden" vet man jo aldri hvor lenge varer, men den ender opp i løpetid , det er ihvertfall sikkert. Så var det valper da, det ringer en nå og da og lurer på når i 2011 vi tenker valper. Ja , det lurer vi på også. Det var denne jobben da, nå har jeg vært borte to somre ( først  gikk det en f.. i meg og vi hadde H kullet, så var det mitt eget "kull"), så en tredje forsommer / sommer borte blir ikke populært..Som kjent jobber jeg i grøntbransjen og det er i sommerhalvåret vi virkelig har mye å gjøre..Iår har jeg faktisk 10 uker ferie ( ja, det går ann..) MEN jeg fikk overføre fjorårets mot at jeg ikke tok for mye sammenhengende i travel sesong, så jeg får vel nesten holde det. Dermed , om ikke løpetiden kommer NÅ, så ser det ut til at vi må vente på neste gang, men vi får se , vi får se..Året er ennå ferskt, så det blir som det står på valpeplansiden min, det blir paring i 2011;-)

   Siden jeg denne uken har vært opptatt med å ta vekk  alt jeg strevde så mye med å få frem for noen uker siden, ja så har det ikke skjedd så mye annet. Jeg har faktisk ikke vært på pcen før idag heller. Det meste som skal gjøres her i huset uten ivrig hjelp fra barnehender må gjøres etter at nevnte hender og deres kropper er lagt for kvelden. Dermed så kan ting ta litt tid, og det er ikke så mye man får gjort etter halv åtte på kvelden om man ikke er kjempemotivert. Akkurat nå for eksempel har lufta helt gått ut av meg og lagt seg på øynene, kjempetrøtt.....Hunden skal tisse, jeg skal tisse, pusse tyggeredskapen og zzzzzzzzzzzzzz



Litt stygg kanskje...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei