Søvn og ny hund....

   Dagene går virkelig fort nå på tampen. Bare 2 dager igjen, så vanlig helg og hverdagen kommer hardt og brutalt; jobb ! Men man skal vel være glad for at man har en fast jobb også, men når man har vært hjemme i 46 uker eller hva det nå er, ja så blir man jo vant til det.
    Nå i det siste så har det begynt å fungere tålig greit med søvn her i huset også. Mors lille Ole sover nå stort sett fra han blir lagt til det er morgen, tidlig morgen. I senga vår havner han en eller annen gang, men han sover ihvertfall videre. Gymtimen er nå utsatt til ved halv seks tiden istedenfor ved 3 tiden, for det er jo mye gøyere når man er to... Ja for storebror tar turen inn i senga vår en gang mellom 5 og halv seks, minsten hviner av fryd og så er de i gang.....noe over 6 står Steinar og Vegard opp for å gjøre seg klare til nok en dag på jobb/barnehage ( til uken blir det da jeg som stepper inn her...). Vanligvis får jeg OK nedpå igjen når de andre står opp og vi slumrer videre til ca halv 8 !! Utrolig deilig og det føles som luksus etter måneder med lite søvn ! Nå når vi endelig har fått en rytme jeg absolutt kan leve med ( de starter litt tidlig, de gjør det, men det er bedre enn å være våken gudene vet hvor mange ganger pr. natt !), så er det altså slutt.... Jeg har masse ferie tilgode som jeg kunne tatt bittelitt av, men jeg håper på valper iløpet av året, og da kan det komme godt med...
  
   Valp, ja...hadde jo håpet på og hatt en for lenge siden og noen ganger tenker jeg som så, kanskje en ny rase ? Det er mange pene, artige, imponerende osv hunder der ute....
En rase som jeg alltid har syntes har vært flott er alaskan malamute ! Et flott eksemplar av den rasen er virkelig et imponerende skue ! Men jeg tror ikke jeg kan gi den rasen det den skal ha for å være lykkelig, ikke en hund man lar løpe løs i hytt og pine heller..




 En rase som man ikke akkurat kan kalle vakker, men heller kanskje artig er engelsk bulldog ! Det er et eller annet med dem....men ser vel heller ikke for meg en slik på lang skogtur når jeg selv går med snø til godt over knea...




    Ifjor var vi seriøst inne på tanken om beagle. En søt rase som kan brukes til både rådyr og harejakt som Steinar driver med, samt at de er flotte familiehunder. Jeg var inne på klubbens side flere ganger faktisk, men så trakk Steinar seg. Han fant ut at faren i sidebygningen kanskje heller skulle få litt hjelp til sin ganske viltre droplete dunker hann...Og anskaffe jakthund gjør jeg ikke når jeg selv ikke jakter.



 Ellers så er det jo mange andre raser som har utseende som er tiltalende for meg, men kanskje ikke bruksområder som er helt i tråd med hvordan vi lever. En hund som kan være med oss på det meste, kan gjøre det meste, snill og tålmodig med unger, krever akkurat så mye mosjon som vi synes er greit og appåtil er bedårende å se på...Det må jo fortsatt bli:





BERNER SENNENHUND !!



   Så da er det bare å vente videre på at den rette valp skal bli født.....sukk...

Kommentarer

  1. Syns også Alaskan Malamutes er nyyydelige..men når man summerer opp alle de herlige egenskapene og sin unike karakter - så må det jo bare bli berner som er best :)Herlig valpebilde av Unique - det får vi gjensyn med i april her på kontoret mitt.

    Hilsen Anita & Heidi av Hennumkroken

    SvarSlett
  2. Synes det er trygt at du ikke konverterer jeg - det finnes da ikke noe som er bedre enn en berner eller to... Helt enig med Anita her ja...

    Sørlandshilsen fra Hilde

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei