Dagligliv og kino

   Siden det alt har gått en uke, så får jeg vel prøve å skrive noen ord. Som vanlig får jeg vel si, så har det ikke vært så mye spennende her på gården. Jeg leverer i barnehagen, jobber, henter i barnehagen og resten av ettermiddagen er det å få aktivisert unger frem til leggetid. Steinar er nå inne i sin syvende uke hjemme og jeg tror at han så smått har begynt å lengte tilbake til jobben...Ole Kristian blir mer og mer aktiv for hver dag som går, og han er mer inne i skap og klatrer i hyller enn han er på gulvet. Når begge guttene er lagt for kvelden senker roen seg....da er det å slappe av litt og som regel sovne i godstolen får det er å ta seg selv i nakkeskinnet og subbe til sengs. Så er det på`n igjen ved halv 6 tiden...Minstemann er nå  våken og klar for action like tidlig som sitt forbilde storebror. Skal bli godt når de blir så store at de tusler ned og setter på tven og sitter der til vi kommer ned.


En ting har vel faktisk skjedd eller rettere sagt vi har gjort. På søndag tok jeg med min eldste sønn ut i verden, han var på kino for første gang! Det er ikke et sted jeg har flydd ned dørene de siste årene, men "i min ungdom" var jeg der ihvertfall en gang i uka. Nå var det på tide å ta turen med poden og han taklet det fint. Var nok litt lenge å sitte helt stille, for han havnet på gulvet det siste kvarteret, men han hadde det visst gøy. Filmen var Yogi Bjørn, ikke årets film akkurat, men helt grei for både barn og voksne. Da vi kjørte hjem så spurte jeg hva som hadde vært morsomst.....:  " Da jeg  skremte duene på torget på vei til kinoen"....



Til slutt en liten "Vegard". På vei til barnehagen en morgen fikk jeg ei hostekule. Da det stilnet kom det fra min passasjer: "Kom deg til legen a kvinnfolk" 

Kommentarer

  1. Hahah...härlig kommentar av Vegard!
    Vart får de små sina ord ifrån?? ;)

    Helgkram från oss

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei