Utflod, dårlig matlyst, oppkast....og legevakt

   Ja, kanskje ikke den mest lystige overskriften ? Vel første delen av den handler om bikkja og er veldig bra, det siste ordet gjelder meg...
    Vi tar det beste først! Unique viser nå alle tegn til drektighet. Hun har passert 4 uker siden parring og alle tegn er der. Hun sover mye, kjælen(som alltid..) Spiser tregt og noen ganger ikke alt, kastet opp et par ganger og hun har slimet ...der bak. Puppestellet har vokst og hun har lagt på seg 1,5 cm rundt buken. Høres kanskje ikke så mye ut og kan være tilfeldig, men det er målt til ulike tider og det er ikke mer fett på ribbena. Leser andre steder om tisper som har lagt seg ut kjempemasse på samme tidspunkt, men under forrige drektighet hadde Unique bare lagt seg ut 2 cm til uke 5 og det var faktisk 10 valper der inne... Hun er både stor og lang og kan skjule mye..Så nå tror jeg at hun er drektig ! Det har ikke blitt sjekket hos veterinær, og jeg vurderer det hele tiden. Det er den nyskjerrigheten da..., men de pengene kan jo komme godt med til f.eks et keisersnitt 1.påskedag. Klarer jeg å vente litt til, så vil jo en drektighet snart være ordentlig synlig uansett. Men jeg skulle jo egentlig vært hos veteriær uansett for katta trenger markkur..............



Slik ligger hun gjerne og bare nyter solen om dagen...



  Så var det meg da, som det alltid må være et eller annet skit med...På torsdag , på vei hjem fra jobb, begynte jeg å fryse noe så inne i granskauen. Det forsatte utover ettermiddagen, varm dusj, masse klær, "omfavnelse" av ovnen, ingenting hjalp. Bedre ble det heller ikke av at jeg måtte være med Vegard i bursdag på Lekeland. I to og en halv time satt jeg der og bare døste i en sofa. Boblejakka godt oppunder ørene og et pledd rundt bena. Ventet igrunnen bare på å bli kastet ut fordi de trodde jeg var narkoman eller noe slikt. Vel, vi kom oss hjem og da var det gått over til svette. Svimmel og surrete følte jeg meg og det ble tidlig kvelden. Fredagen sov jeg for det meste og kom meg på bena ut på ettermiddagen. Lørdagen var jeg i passe form, gikk tur (brukte dog en halv time mer en vanlig på runden..), vasket bikkja og surret med mitt. Ved sekstiden så det bare bang og jeg frøs igjen, helt vannvittig. Etter en time fikk jeg vondt i brystet også, tungt og ubehagelig å puste. Etter noen timer slapp det litt og jeg la meg. Natta var ikke god, kunne ikke ligge på sida for det gjorde kjempevondt og ikke fikk jeg luft heller, svettet og alt var galt. Tidlig på morgenen, ja selv lenge før Vegard pleier å stå opp, fikk Steinar nok og beordret meg med på legevakten. Med over 40 i feber, en stor slaskete strikkegenser med foret skinnjakke utenpå og joggebukse , ja da føler man seg fin, men samtidig so what? Konklusjonen ble kraftig lungebetennelse og sykemelding...Idag hoster jeg blodslim, er svimmel og føler meg forferdelig sliten, men ellers så har vi det bra...Eller forresten, Steinar var hos legen med Ole Kristian akkurat nå og han har øre og halsbetennelse. Da er 50 % av husholdingen på penicilin og det får vel holde i denne omgang.

Gutta på tur

Kommentarer

  1. Men Astrid!!
    Krya på dig och lillgutten nu!!!!!
    Underbara ord om Unique, Bosse hälsar med pussar till "frun sin" =)

    Kram och TA DET LUGNT nu så ni får bli friska!!

    Stina och Bosse

    SvarSlett
  2. God bedring til dere to.

    SvarSlett
  3. GOD BEDRING Astrid - ta godt vare på deg selv nå. Håper du blir fort frisk og at det skjuler seg småbamser i magen til Unique. Tvi-tvi :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei