Plen, frikort og sau

   Nok en helg er over og mens andre har vært på utstilling innendørs, så har vi koset oss ute. Jeg tok med Vegard på handletur igår og kom hjem med endel sommerblomster. Altfor tidlig å plante ennå, men for å få de fargene man vil ha så er det greit å få dem hjem nå. Får heller ta jobben med  å bære ut og inn i et par uker. Plenen er nå  klippet for første gang. Sånn rundt regnet med antall uker og med min klippeintervall, så er det ca 71 klippinger igjen...Fort vekk borti 100 timer, best å ikke tenke på det.

   Første uka på jobb igjen gikk greit. Men man merker jo at ting som har blitt gjort iløpet av dagen, nå må gjøres på ettermiddagen, om det blir gjort i det hele tatt. Har ikke kommet helt inn i rutinene ennå kan man vel si, men en ting skal vi ha; morgensirkuset går foreløpig overraskende bra !!!

  Her om dagen følte jeg meg plutselig meget gammel..Da jeg hentet posten var det brev til meg og utifra konvolutten skjønte jeg at det var noe helsegreier. Det viste seg at jeg hadde oppnådd grensen for frikort. Det har jo blitt noen turer til lege/undersøkelse/røntgen i forbindelse med både kneoperasjonen og lungebetennelsen og nå har det altså blitt over 1880;- . Når man hører frikort så tenker ihvertfall jeg på gamle damer med stokk eller rullator, men nå er jeg altså i samme kategori. Får håpe jeg ikke får behov for å bruke dette kortet på en stund ihvertfall!

  Det blomstrer nå både her og der. Mye hvitveis "i det fri" og tulipaner spretter opp rundt omkring i hagen. Flere busker er nå også i full gang. Det  må det jo bli bilder av, men ikke så greit når det skal stables opp unger også. Kan vel si at minsten er enklest, mens storebror må bestikkes med fri tilgang til Nintendo DSen. Når man har kommet så langt at også bikkja skal med på bildet, ja da har lillemann fått nok for lengst og krabber avgårde det han hæler så fort muligheten byr seg.  Så det var det. Noen tålmodig barnefotograf blir jeg aldri, blir litt for fort litt for mye banning..



Gutta boys


   Med våren hører også lam til. For tredje året på rad har vi tatt til oss koppelam for oppfostring. De vi fikk iår var veldig"ferske" da de kom, så de var veldig kosete og tillitsfulle. Så fort man går inn til dem kommer de som en liten valpeflokk ( skulle jo gjerne heller hatt det akkurat nå..), og gnir seg inntil de som kommer. Det blir litt tid hos dem, og jeg går nå rundt og lukter sau. Skulle nesten hatt en border collie også..



   Da er det faktisk tid for en tur i "sauefjøset", hunden skal få et toaletttilbud , jeg skal vaske legemet mitt, sove noen timer og så er det på`n igjen.


En som har rappa Sabeltanncapsen til storebror...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei