Kaptein Unique og Sabeltann har hatt løpetid - eller var det kanskje motsatt?!

   Ja det er ikke alltid så lett å henge med i svingene her. Når noe skal skje, ja det er det mange ting på en gang og det er gjerne flere parter og litt kjøring innvolvert...

   I begynnelsen av november ifjor kjøpte jeg billetter til årets kveldsforestilling med Sabeltann. Det ble nevnt noen ganger i vinter at du skal se det kræsjer med parring. Sjansene for det var jo rimelig små, trodde vi. Unique ble parret i våres og jeg tenkte også da at det var lurt å gjøre det på det tidspunktet siden det kunne jo skje samtidig med forestillingen. Som kjent gikk hun tom, og jeg har sett mange ganger på kalenderen når løpetid må starte, og når den må vente noen dager.  På den dagen den IKKE skulle starte var det en flekk på gulvet på morgenen. En sjekk akterut på hunden viste ingenting. Hvitt papir forble hvitt etter nærkontakt. Da vi kom hjem fra jobb var det mer på gulver, samme prosedyre med bikkja og papiret ble rødt. Antatt parring onsdag og vi skulle se Sabeltann tirsdag kveld/natt... Planen i utgangspunktet var at jeg , Vegard og muttern skulle nedover. Steinar hjemme med minsten og bikkjene. Nå ble mange planer lansert, men vi endte opp med utgangspunktet og Steinar ble den som skulle avsted med Unique. Hell i alt uhellet var at jeg tidligere i sommer ombestemte meg for hvilken hannhund som skulle brukes og dette var heldigvis avklart for lenge siden. Den nye utkårete var innenfor helt akseptabel kveldsturkjøring.

   Blodprøve ble tatt og ganske riktig. Parring burde foregå tirsdag/onsdag. På formiddagen tirsdag ville jeg få prøvd en parring med meg selv tilstede, så kanskje Steinar slapp unna med en tur. Hannhunden var på ferie i Sverige og en snill eier kjørte hjemover noen timer tidligere enn planen var.. Vi lånte en hage i Oslo, men Unique var sint, det var lummert og hannhunden ble sliten , så vi måtte gi oss. Like langt var vi , og jeg måtte reise sørover..Noen telefoner frem og tilbake før jeg dro, og det ble bestemt nytt forsøk på kvelden. For å korte ned det hele, da vi hadde parkert ved Dyreparken på kvelden fikk jeg beskjed om at hunden var parret ! Og  kvelden etter gjentok de suksessen! Nå må det nevnes at det ikke hadde gått uten meget god hjelp fra Marvin`s oppdrettere. Tusen takk skal dere ha ! Uten dere hadde det nok ikke blitt noen parring denne gangen. Takk også til Bamses eier som tok kjøreturen fra Hurdal til Gjerdrum to kvelder på rad.  Og mens alle disse menneskene var i sving for meg, var jeg milevis unna og fikk min dose Sabeltann og vel så det.... Om den turen og bilder kommer i neste blogg. Har rett og slett ikke hatt tid til å se gjennom bildene ennå. Da vi kom hjem på torsdag kveld var det ting og tang som måtte gjøres. Igår var det full rulle med guttene hele dagen og de fant begge ut at de ikke ville legge seg. Den ble halv ti på Vegard og halv ellve på lillebror. Skal prøve å få tid ganske snart.....håper jeg

Kommentarer

  1. Ganske typisk at alt skjer på en gang ja... Men det er utrolig hva man får til bare man vil :). Nå er det bare å krysse fingrene for at det blir resultat i form av en liten gjeng med nye tricolorer :)).

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei