Hunderfossen

   Ferien tusler videre. Steinar kom seg hjem fra Tyskland, og jeg har fått "ny" lastebil på jobben! Ifjor fikk Vegard nyss om at det er noe som heter Hunderfossen og iår kom vi oss dit. Fredag morgen durte vi oppover i overskyet vær som holdt seg hele dagen. Perfekt parkvær! Olemann og hundene ble hjemme med bestemor, mens Vegard hadde oss for seg selv.



  Parken var grei og oversiktelig og det var forholdsvis lite med folk, så vi slapp og stå i kø. Vi kjørte radiobiler, den nye traktorbanen, eventyrslottet, elverafting og mye mer! Noe moro for meg var det der også. Du kunne prøvekjøre den nye Mercedes GLK ( en type SUV) på en liten bane. Da var det å stille seg opp med de andre pappaene.. Først var det opp en bratt rampe, så man så rett til himmels. Det var en fyr som dirigerte hele tiden, ellers så hadde du bommet på kjøresporene. Vel opp var det ujevn høyde, så både anti ditt og anti datt fikk prøvd seg. Spennende å la bilen jobbe, så var det bratt rett ned, rundt ett tre, før det var bratt opp og i 30 grader bortover. I enden stod bilen og vippet på diagonale hjul. Moro å ha prøvd! Flott bil, men for liten plass bak til bikkjene.... Mer for mor var det også: gokart! Da var det å stå å vente sammen med de andre pappaene  og sønnene deres.  Puljen før meg var akkurat ikke meg, så jeg sto først i neste. Da spurte en av de som jobbet der om noen ville ha voksenheat, altså mer fart. Jeg var den eneste..men de holdt ord og jeg fikk banen for meg selv og det var bare å peise på! Hadde jo ikke vært noe kult å bli liggende bak en treg unge...banen var for smal til forbikjøringer.





Eventyrslottet med masse scener fra diverse eventyr


Et av tablåene var fra Askeladden og de gode hjelperne.




Vegard fikk prøvd litt biler alene han også. Først tok han førerkort på Shell kjøreskole og etterpå "kjørte han opp" på Volvo lastebil. Den siste tok han flere runder med.




   Imorgen bærer det etter planen til fjells ( for potensielle innbrudstyver: det er allikevel folk hjemme på gården hele tiden). Hvor lenge vi blir kommer ann på været og hvor liten hytta blir....




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

En nervøs pessimist på bedringens vei