Syke unger på 2 og 4

    Da er det vel  nok en gang bare å si sorry for at det er lenge siden sist. Med mørkere kvelder, kommer også trøttheten sigende enda tidligere enn før, så da blir det ikke mye igjen av kvelden når ungene er lagt.
   Så var det litt oppsummering da..forrige fredag ringte de fra barnehagen og sa at de trodde Ole Kristian hadde fått vannkopper...en time senere ringer de fra Vegard`s avdeling og sier at han ikke er helt i form. O`yeah...det ser ut til å bli en flott helg! Ungene blir hentet, den ene litt prikkete og den andre varm og tufs. Feberen viser seg å være på over 39. Neste dag var det rasespesial og Vegard skulle  egentlig ha debutert i barn og hund, men han hadde det bedre hjemme, så jeg reiste alene ( og med hundene da så klart) Det var helt greit å forlate sjukestova noen timer....Det var litt gråkaldt, men ellers en fin dag. Det kan jo nevnes at det var to hannhunder i veteranklassen fra Hennumkroken, og faktisk fra hvert sitt kull. Ikke verst det! Frodo på 9 år og Emil på hele 10. Sistnevnte har ikke vært i ringen så mange gangene, men det så ut som om han likte seg svært godt.


    Mandagen var Vegard i sin vante form. Ole hadde ikke fått noen flere prikker, men ble hjemme en ekstra dag.  På kvelden var jeg og Vegard på allidretten og fyren er vel kanskje ikke av de mest positive i utgangspunktet, tror jeg . Etter en real stjernesmell spruter neseblodet og det blir en lang time out for poden. Han kommer ikke helt i gang igjen etterpå, så vi reiser hjem litt tidligere." Du er sikker i fin form og alt er bra neste uke " sier jeg. Han svarer:" hvis jeg ikke er dårligere....."

   Ellers har det vel ikke vært så mye å nevne. Driver litt vinterforberedelser i hagen, og jeg syker meg opp for høstrengjøringen. Så langt denne helga har jeg polert en bil og gutta har vært på bilcross.  Skulle egentlig ha vært på skogtur som Marvin`s oppdrettere arrangerte, men måtte stå over. Forrige helg hadde Marvesen det moro med noen andre valper og fikk seg nok en smell. Han har ikke helt vært seg selv etterpå og hyler når han får brå bevegelser med nakken. Full runde med røntgen etc, men de finner ikke noe galt. Nå får han litt smertestillende og skal liksom holde seg i ro. Medisinene demper tydeligvis det vonde for han er i farta igjen, men det hadde nok ikke vært så lurt å løpe tulling i hele dag. Vi får ta det igjen senere ! Morgendagen står ennå relativt uten fastlagt timeplan, så vi får se hva som skjer!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei