Nyoperert og ved godt mot!

    Lørdag kveld og alt er stille og rolig. Ungene sover, bikkjene slumrer og gubben sover i stolen, alt som det pleier.
   På torsdag ble Unique operert, og alt går som det skal så langt. Metoden som ble brukt er ganske så ny her i landet og skulle passe en aktiv hund som Unique. Det er ikke TPLO, men noe med Tightrope...Når stingene er tatt kan vi begynne opptreningen. Hun ser stakkarslig ut der hun honker omkring, og hun er helt fra seg når hun skjønner at den vesle ( strengt tatt ikke så liten lenger) guttevalpen skal bli med mor ut. Hun spiser normalt og trår nå ned på benet slik som ønsket når vi er ute. Det ligger mye jobb foran oss, men blir hun helt bra, så er det verdt det. Nå skal hun rusle sakte rundt 5 minutter av gangen 4-6 ganger hver dag, med avkjøling av leddet etterpå. Massasje min 2 ganger pr dag osv osv..Når stingene er fjernet, så får vi se om vi starter trening på vanntredemølle.



   Så langt om henne. Marvin har nå passert 6 måneder og både oppfører  seg og ser ut der etter. Trenger jeg å si mer? For min egen del, så har jeg nå omsider kommet meg gjennom høstrengjøringen og bilene står for tur. Polering er jo greit å ha gjort før vinteren. Den ene bilen var klin ny i sommer og bør bli tatt vare på, den andre lurer vi på om vi rett og slett skal selge. Da vi solgte Hiacen, så forsvant også mye plass, som jo er savnet. Den nye er en Nissan x-trail, mer "vanlig" bil. Skal jeg avgårde med bikkjene må Steinar ha baksetebilen hjemme for å få med unger og jeg må ta Suzukien. Den er litt liten for to bikkjer og ting og tang , så nå vil jeg ha en mer romslig bikkjebil. Har noe i sikte, så vi får se ....


Den nyeste bilen, og nå vil jeg ha en ny til..


Kommentarer

  1. Stackars Unique... Hoppas hon blir fort bra igen och kan fara fram över jord och mark med lillebror snart igen!!

    Snygg bil!!!

    Dante hälsar så gott. Nybadad och fäller så alla fåglar här är lurviga. Men det syns inte ens på honom allt som ramlat av. Vilken päls den hunden har!!!!

    Kram i massor

    SvarSlett
  2. Hilde, Kristiansand16. oktober 2011 kl. 21:15

    Lykke til videre med Unique - godt å bli ferdig med operasjon, nå går det bare fremover og med tålmodig og påpasselig trening blir hun helt sikkert så god som ny igjen. Jeg så jo hvor flott det gikk med gamle Kendofar - han fikk ingen negative bemerkninger på utstillingskritikkene når vi begynte å stille ham igjen ca. 7 måneder etter operasjonen...

    SvarSlett
  3. Uffameg så dumt med avrevet korsbånd og operasjon og greier på Uniquesnuppa. Jeg håper hun kommer seg greit igjen og at dette gror fint igjen...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei