Elendighet og juletrær!

   En torsdag i november. Ute har det plutselig blitt småsurt de siste dagene. Faktisk viste stokken vår - 6 på morgenen i går og i Drammen snødde det litt ! Ikke meg imot siden jeg er ganske så lei av søle, dritt og møkk ! Er det vinter så er det vinter, og ja takk til både snø og kuldegrader. Alt med måte da selvsagt...
   På hjemmefronten harker det videre. Unique går det heller tregt med, men så får ikke benet så gode sjanser til å heles heller. Dama er spinnvill ! Hun sitter i bur når hun ikke får mosjon eller mat. Jeg liker det ikke, men hvis hun går løs så danser hun omkring og det er ihvertfall ikke bra. Det er ille nok den flying starten hun har når hun skal ut av buret eller ut døra for den sakens skyld. En ting er ihvertfall sikkert, mitt budskjett gikk føyken sammen med korsbåndet...Nå trenger både jeg og Vegard vinterjakker, skallen min har ikke sett en saks siden august (hadde det vært på bikkjene hadde det jo vært krise..) og det er tusen småting som trengs før jul for ikke å si julegaver. Skulle nok valgt en mer innteksinnbringende jobb enn anleggsslusk... Lille Ole er dønn forkjølet og katta pissa i sofaen her forleden. Her om kvelden sa jeg til Steinar at nå henger jeg meg snart bak låven. Han er jo god til å trøste den karen..."Ta med deg bikkjene da " Slikt blir man jo oppmuntret av.
   Men bortsett fra alt dette, så går det videre. Nå så sitter jeg egentlig og oppdaterer årets juletreliste på jobben. Skoler skal ha trær og det er diverse utetrær rundt omkring. Akkurat dette er ganske ålreit faktisk. Vi må ut og lete frem 20 brukbare trær, hogge dem i rett tid til de skal leveres og bringe dem ut. Er det rim på bakken som nå blir man i julestemning tvert. Et år sprutregnet det hele tiden og det ble ikke det samme.
   Ikveld skal jeg fortsette prosjektet mitt hjemme som krever både fantasi og tid. Pakkekalender! Jeg satte med selv i det uføret for to år siden da jeg broderte en svær kalender til Vegard. Den glemmer han jo ikke og iår er OK så stor at han skal ha alt det samme som broren. Det blir 48 pakker det, og helst med litt variasjon.  Ja, ja det er helt min egen feil..
   Så var det tilbake til juletreene!

Kommentarer

  1. Wuppsi, jeg er nesten ferdig med å brodere ferdig stor adventskalender her jeg også nå... MEN kanskje jeg har gjort noe DUMT!? :) Uansett så blir den sabla fin. Når meg og brodern var små så fikk vi pent få ANNEHVER dag..Så man MÅ ikke har 48 pakker ;) Det er koselig med jul da..bare litt mye som skal ordnes i stand.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei