Feriegjest og Fruktkurvgutten

  En halvtime "ledig", og da kan jeg jo prøve å vise litt livstegn igjen. Tidligere i kveld har jeg syklet om kapp med mørket kan man vel si. I dag var det like mørkt klokken 20 som det var 20:30 for en uke siden. Ingen tvil om hvilken vei det går, og sykkelsesongen går også mot sin slutt. Og apropos sykkel...For et par uker siden fikk jeg årets skatteoppgjør og jeg fikk tilbake mer enn jeg noensinne har vært i nærheten av! Siden penger brenner i lomma på meg, så måtte de jo invisteres! Itillegg til disse pengene, sponsorstønad og høstsalg er nå drømmesykkelen i hus! Har hatt den i 10 dager og det har blitt 15 mil, så ja, det er moro med noe nytt. Nå er det ikke utstyret det skal stå på med tanke på neste års utfordringer, er vel verre med kroppen som skal få fart på doningen....

  I en uke har vi nå hatt sørlandsberta Heidi på besøk. Hun er fra vårt siste kull, som allerede er over tre år siden. Damen fant seg til rette med en gang, og svinser nå løs omkring akkurat slik  moren gjorde....Familien hennes er i sydligere strøk og skal være der en uke til. Det har ingen hast for min del at de kommer hjem..

Skjønne Heidi
 

  I helgen var det utstilling og jeg fikk skviset inn tid til å reise den ene dagen. Begge hundene var påmeldt og jeg syntes at det gikk ganske så bra! Marvin vant juniorklassen med CK og Heidi ble nummer 3 i en stoor åpen klasse.. Gode gamle Frodo som fyller 10 år om en drøy uke stilte i veteranklassen og ble nummer 3. Siden han var den eldste fikk han flott rosett og syltetøy(!)

 
Alf og Frodo
 
  Vegard har vært med på noen utstillinger iår og han synes det er gøy sånn innemellom. Det hjelper veldig når han vet at Alf kommer..På lørdag pakket han sekken sin med det faste innholdet, halvliter brus og en pakke Oreokjeks! Gutteknotten holdt ut hele dagen uten større mas og det var ikke verst. Siden Marvin ble med i oppdretterklassen ( som forøvring ble nummer 1), som går helt sist , ja så ble det noen timer. Da er det jo moro med lodd...Første loddremsa Vegard åpnet ga hovedgevinst, jeg hintet om at han da kanskje kunne velge burvifte..men nei. Gutten har alltid hatt en forkjærlighet for fruktkurv og det ble det!
 


   Det nærmer seg Asbjørn Brekke show, akkurat min humor, så nå sier jeg på gjensyn! Men først, må vel ta med et bilde av Ole Kristian også, storsjarmøren vår.


 

Kommentarer

  1. Nå er Heidi vel hjemme igjen etter å ha hatt en super ferie på Tranby. Tuuuuuuuuusen hjertelig takk for pass, og håper ikke Marvin ble altfor lei seg når Heidi dro. Det er noen flotte gutter du har :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hundesex i -20 +

Hunderfossen