Jakttid og høst

   Kan vel ikke si noe annet enn at tiden går fryktelig fort.....ikke lenge siden høsten så vidt hadde startet, og nå er den virkelig i full gang! Da er det også jakttid for de som driver med slikt. Idag reiste Steinar og Vegard  til Ål for noen dager med harejakt , og svigers i sidebygningen er i Valdres i samme ærend. De får holde på med sitt, så lenge jeg får rote med mitt! Nå er det altså jeg og Olemann som steller hjemme, og det skal nok gå ganske så greit!

  Siden sist har det ikke vært de store happeningene her,som vanlig kan man jo si. Heidi kom og reiste igjen. Hun og Marvin ble etterhvert meget gode venner de to ukene hun var her, og da hun dro var det en som sturet litt de første dagene. Maten smakte ikke, og alt var kjedelig, rapporter fra Kristiansand sa at ståa var den samme der nede. Nå er alt tilbake til normalen og humøret på topp hos begge parter!

En av de mange turene i skogen
 
 
 
 
 
 
 
De unge deler seng (bildet er ikke arrangert)
 
 
 
 
 
 
 
  Småguttene har etterhvert funnet seg godt tilrette i sine nye omgivelser, i henholdsvis skole og barnehage. Meget fulle av spillopper hele ettermiddagen og tidlig opp. Olemann har faktisk forstått at det går ann å sove til halv 7, men broren er gjerne i full vigør en time tidligere.
 
Utkledning er moro. Det spiller ingen rolle hva man setter
sammen av kostyme. Underbukse, nissedrakt og djevlehorn er
en perfekt match tidlig en lørdagsmorgen...
 
 
 
 

 
Ole er av det mer jordnære slaget. Med to arbeidshunder foran Gråtassen går det unna!
 
  Siden jeg nå er eneste voksen i huset, så er det vel smart å benytte anledningen til å se en film som jeg har lyst til å se. Det er ikke så ofte jeg har sjansen til å guffe opp litt lyd på surround anlegget til Blu-rayen..Det er litt mer gøy å se actionfilm når bassen gjør at det dirrer i gulvet;-) Litt guttete barnslig kanskje, men slik er jeg! Avslutter med et bilde fra sommeravslutningen på jobben. Vi tar ikke avslutning når ferien starter, men når sommeren er over. Det heter sommeravslutning, ikke sant?
 
 
 
Det blir rett og slett knerta et lam som godgjør seg over grillen hele dagen.
 
 
 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hundesex i -20 +

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei