Sommeren 2013

   I am back! Etter en aldri så liten (?) pause på tre måneder så får jeg ta meg i nakken igjen. Skal ikke gå så mye i detaljer om hva som har skjedd denne tiden for det gidder verken jeg å skrive eller du å lese..... Men et aldri så lite sammendrag og litt bilder får jeg vel servere siden det fortsatt er noen som stikker innom her;-)

  Da jeg sist var innom var det i begynnelsen av juni og sommeren stod for tur. En regnvåt vår gikk over i en flott sommer! Ferien gikk i år, som ellers til fjells! Hytta på Golsfjellet er destinasjonen og i området er det mange fine turmuligheter.


 
  Det var varmt for en hund på fjellet, så Marvin benyttet enhver anledning til å bade. Kulper, bekker og elver, alt er deilig!


 
 
 

Guttene synes det er kult på uteområdet rundt Storefjell. De blir gjerne der for å leke mens mor og hund tar en kjapp rusletur i fjellet. Vegard synes trampolina er det beste med hele turen, mens lille Ole er noe mer bedagelig og finner seg gjerne et krypinn.....

 
 
 
  Etter endt fjelltur var det Kristiansand som var målet. Rett utenfor byen er det en et digert pengesluk som heter Kristiansand Dyrepark og det er jo et must....Mye å oppleve, mye folk og noe kjas, men man vender alltid tilbake;-)
 
Drømmer om å mønstre på.....
 
  En liten vri på Sørlandsturen i år....vi hadde med oss en ekstra liten kar hjem igjen....Måtte bare ha en hund til , og dermed ble lille Hermann som han nå heter med oss hjem. I starten var han en meget dorsk fyr, men etter hvert så har han våknet til de grader. Marvin syntes det var sånn passe ok å få en lillebror, men nå er det veldig søte sammen!
 
Marvin tålmodigheten selv fra dag en.
 
 
Varme sommerdager og mye bading.
Her et gyllent øyeblikk uten krangling..
 
 
  Så har vi kommet over ferien og august står for døren..En ganske fin måned for min del skulle det vise seg! I midten av måneden er det hvert år internasjonal utstilling på Bjerke. Siden jeg ikke gidder å dra så veldig langt passer det veldig fint. Tranby-Oslo, greit innenfor min radius! Mandagen før utstillingen begynte Marvin å halte og de viste seg at han hadde en dyp sprekk under poten. Det var den utstillingen...men uti uka ble han fin, og jeg vasket ham for sikkerhets skyld. Lørdagen kom, bikkja var haltfri og jeg reiste innover. Bjerke er alltid tropevarme eller pøsregn. I fjor var det sistnevnte, i år ble det førstnevnte...Ikke akkurat noen fordel det heller. Titter sola frem, så gir Marvin litt opp, han er en typisk vinterhund, jo kaldere jo bedre, varme er bare forferdelig! Men når man minst venter det så går det som best! Han løp fint han og jammen fikk vi selveste storcertet som alle trenger! Nå er vi et "vanlig" cert fra championtittelen!!! To helger senere kom han på den sure plassen etter certet, men slik er det bare. Han er ennå veldig ung og utstillingene er mange, så vi får vel stå på ;-)
 
 
 
  I hele sommer har det blitt noen mil på sykkel. Noen ritt har det også blitt og formen har vært varierende. I mai -juni ble det for mange mil på for kort tid og lårene fikk seg en smell. Etterpå har jeg enten hatt skikkelig god dager eller så har turene vært forferdelig tunge.  Målet har hele tiden vært Birken og å fullføre på mellom 4,5 og 5 timer. Helst nærmere det første enn siste. Men det var bare sånn ca ønske for det var førstegangsdeltakelse og det er vanskelig å vite hvordan man takler det. Løypa, distansen, riktig mat og væskeinntak, sekken på ryggen, masse folk rundt deg hele veien, riktig bekledning, holder sykkelen og ikke minst værforholdene. Og etter uker med godvær kom det regn, ikke voldsomt mye men nok til å gi skikkelig søleføre hele veien. Sprut i trynet konstant, enten fra egne dekk eller om du lå rett bak noen. Med briller så du ikke noe for de ble bedritne med en gang og uten så fikk du alt rett i øya. Men ting må ha gått sånn noenlunde etter oppskriften for min del, for jeg klarte merket! Da jeg kom i mål tenkte jeg bare at dette var grusomt! Vondt fra start til mål og helt tappet.......men det var jo litt gøy også om det går ann å kalle det det?!
 
  Men så var det tiden etter da....I morgen er det tre uker siden Merkedagen om man kan kalle det det, og jeg har vel ikke vært helt frisk siden. Den siste uka sykemeldt faktisk! I starten uggen og vondt i halsen, så begynte lymfekjertler å vokse...Et par sår grodde ikke og det var verk i dem hele tiden.. Forrige torsdag ble jeg anbefalt ei salve til sårene. Den kan jeg ikke ha tålt. Mega allergisk reaksjon! Pannen vokste til uante dimensjoner og det ene øyet ble "borte"! En tur på legevakta, ei sprøyte i hver skinke og så skulle det gå bra, men nei. Mandag hadde det forflyttet seg litt nedover. Begge kinn , neseryggen og selve nesa kokte! Klødde, verket og kunne omtrent ikke se p.g.a hevelsene. Hadde glidd rett inn i de fleste science fiction filmer! Nå er hevelsene borte, men flasser i hele trynet! Infeksjonen ellers i kroppen viste seg å skyldes gule stafyliokokker (guffent navn) Kortison en måned og antibiotika til uti neste uke.......Men oppe i det hele så føles i hvert fall bena bedre enn på lenge, og jeg håper jeg får tatt en rolig trilletur på sykkel neste uke.................
 
  Nå synes jeg at jeg har vært ganske så flink til å oppdatere litt. Må vel innrømme at det ikke hadde skjedd om jeg ikke var hjemme for å ta det med ro.........Til slutt et bilde av hundene slik de er om dagen:
 
 
 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hundesex i -20 +

Hunderfossen