Det er slutt!!!



   Alt har en ende sies det, og nå har vi kommet til den. Det er slutt, definitivt, the end, finito, bare å innse at det er å gi seg. Slapp av mutter`n, det er ikke snakk om skilsmisse, men den helt fantastisk herlige vinteren gir nå tapt og siste tur med løypemaskinen er kjørt.







  Det er massevis av snø i skogen ennå, står overhodet ikke på det, men konsistensen er et helvete.  Uansett hvor bra vi lager det på morgenen, så er sola nå så sterk at det blir slush noen steder utpå dagen, så beinhardt igjen iløpet av natta. Enkelte utforkjøringer er også veldig spennende nå, både som skiløper og med stålbelter som fungere som skøyter om det er litt is....Men nå er vi godt uti april, og alle bør ha hatt sjansen til både en og flere skiturer. Skal man trassig begynne å gå nå, ja da er man vel litt treg på avtrekkeren. Både maskiner og budsjetter har fått kjørt seg i vinter, og forhåpentligvis skal vi få brukt begge deler igjen når vi nærmer oss juletider :-)


 


Kjørt inn i solnedgangen for siste gang denne sesongen


    Så var det meg da, jo, jeg har som de fleste har skjønt kost meg veldig i vinter. Har fått slippe til på stor maskin og er nå en del av "klanen". Har kjørt løyper tidligere vintre også, men da med ATV og sporsetter, ikke helt det samme. Der sitter du med stivfrossen gasstommel og kulda knaker i kinna. I løypemaskinen sitter du i bare trøya med vinduet åpent. Har vært noen dager da det har vært så varmt inni der at jeg har tenkt; merkelig som det har slått om, men stemmer ikke det heller når snøen glitrer så det spraker i sola. Når man skal ut å pisse, og det rimer i hekken straks buksa er nede, ja da merker man at det er kaldt allikevel.
   Og det å tømme tanken er ikke alltid like enkelt, det må planlegges. Mannfolka kan stå på beltet, slippe løken ut, og la det stå til. Jeg må finne en krapp sving eller snuplass der maskinen kan stilles slik at jeg kan skjules uansett fra hvilken vinkel en forfjamset skiløper kommer. Tar seg ikke helt ut å sitte der å vagle med baken skinnende om kapp med den hvite snøen omkring når det kommer fremmedfolk (eller noen man kjenner for den sakens skyld).

    Da får vi bare se hva neste sesong bringer, både av snø og annet. I vinter har jeg fått kjøre mye for både å bli kjent med maskin og løyper. Dette sitter greit nå, så om jeg bare får helgene neste år, ja det er det andre som bestemmer. Det er strengt tatt Nils som har både Kjekstadmarka og Vestmarka, og jeg kan jo ikke bare buse inn og ta fra ham dette heller. I år har han delt velvillig (tror jeg da..) på godene. Jeg fikk ganske raskt herje fritt i Vestmarka, og der trives jeg veldig godt. Håper brukerne også har likt seg der, og ikke minst resultatet. Vi får se hva som skjer.
   Først er det en travel vår og sommersesong som står for tur. Og jammen skal jeg og Nilsern være team der au ! Vi skal sammen ha ansvaret for idrettsanleggene i bygda, så får vi se hvordan det går;-)



Påskeaften; siste tur





Siste tur retning Tranby



Siste runde på Hestesletta


The final end; i dag ble stikkene hentet inn..






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hundesex i -20 +

Hunderfossen