"Ny" jobb!

  Våren har gått i et svosj, og plutselig er det nesten sommer. Lengter allerede til vinteren kjenner jeg, vår og sommer er noe oppskrytt. Bare mye å gjøre! Klippe gress og klippe gress. Blir litt som å kjøre løyper eller brøyte når det snør støtt, men det gjør jeg i alle fall ikke hjemme. Sliter litt med at hodet mitt sier at det skal være golfbane standard til en hver tid..... og kanter og bed skal heller ikke leve sitt eget liv. Skal Birken ha en sjanse i år, så må også treninga trappes opp drastisk, og er det noe som tar tid så er det sykkel. Hadde første langtur på grus i dag, og var hæren fløtte meg borte i nesten 4 timer, og vondt overalt. Dritsliten og sårskræva, lurer jo litt på hvorfor en gjør detta, men fortsetter like herlig.

 På jobb har det nå blitt en helt ny hverdag for meg.  De siste 20 årene eller no`sånt ( begynner visst å bli gammal ja..), så har jeg tuslet rundt med en lastebil med en stor bred klipper på, og hatt min rode. Helt min egen sjef fra det blir grønt om våren til godt ut på høsten. Noen synes sikkert at det er en dustejobb, og det er det nok, men det har vært deilig med frihet. Styrt meg selv helt, og hatt full kontroll på mitt. Sol eller regn, dagene har gått. Denne våren ble ting lagt om, og nå; idrettsanlegg. Nye team idrett har nå vært oppe og gått noen uker. Jeg og Nils har nå ansvaret for Lier stadion, Tranby idrettspark og Sylling idrettspark, såkaldte banemestere. Nå har vi liksom flyttet sammen på Lier Stadion, og spiserommet er pusset opp.








  Vi har fått det riktig så fint. Grønnplanter og jeg har også puttet inn et duftlys. Har kanskje blitt litt mye på en gang for en gammal ungkar som Nilsern, men han har taklet det fint. Vi jobber nå med at han skal legge av seg noen merkelige vaner som er helt naturlige for ham, men noe rare for andre... Stor overgang for oss begge dette her. Jeg har jobbet alene hele sommerhalvåret, og det har i stor grad han også , to særinger som nå skal samkjøres. Tidligere har jeg flyttet inn i lastebilen om sommeren og hatt alt jeg trenger der. Nå er alt på Stoppen. Lastebilen har jeg riktignok fått beholde, men det er for å ta med traktoren når det er noe som skal gjøres på kunstgresset andre steder. Nils må plutselig dele både lillebilen og dassen med et kvinnfolk, er nok litt rart for`n det.
 

Vi har begge en syk interesse for blank bil, så på den måten passer vi jo sammen.


 Dagene til nå har gått veldig fort, all gummi fra vinterdrifting av kunstgressbanene skal tilbake, og gressbanene har begynt å gro noe så inne i hampen. De klippes nå 3 ganger i uka, og må også derfor merkes ofte. Samtidig skulle alle kunstgressbanene vært renset, så helligdager i mai er bare heft!






Nils i kjent positur, med merketralla



Klippe, klippe


  Nå begynner cuper å stå for tur, så da blir det noe ekstra. Skal bli bra når alt kommer ordentlig i gjenge og vi får gjort noe annet på hvert anlegg enn å holde gress nede og merking oppe;-) 








Utlegg av gummi, som etterpå skal børstes ned.


Vi har kjøpt kunstgressrenser og jeg har endelig fått renset den første banen, bare 5 igjen.
Dette er den minste banen, og den tok 4 timer. Ting tar tid, og det er vi litt short på:-(

   Ja, ja , vi får se hvordan denne sommeren går, kanskje jeg tigger om å få tilbake "den gamle jobben" min, eller kanskje dette blir veldig bra. Uansett, gleder meg til vinteren og håper den blir like fin som den vi akkurat forlot!!



Drømmedag

































Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei