Smart unge og dassvasking

   Mange følger med her, og flere spør stadig; når blir det ny bil? Ja si det du. Ole Kristian snakker stadig om når vi får Mustang. Jeg prøver å roe litt ned og sier hvis eller dersom, men som kjent er dette ord som sjelden inngår i ordforrådet til en unge. Siden jeg er ganske barnslig, så er jeg mest på når jeg også.


Ole Kristian`s topp 3. 


   Guttungen følger med og studerer og har vel begynt å danne seg et bilde av hva som gjelder. Han vil ha en Fastback 67- modell. Ja det vil vel jeg også, men prøver å være noe fornuftig oppi all galskapen, noen ganger i alle fall. Men det må nevnes at når jeg prøver å være fornuftig, så er jeg lett å overbevise om at det jeg egentlig innerst inne vil, er det som er rett...hvis du skjønner;-). Nå er det slik at jeg kan ikke skru noe mer enn at jeg kan skifte olje, filter og lyspærer. Selvfølgelig også dekk, men en slik bil får beholde sommerskoa på. Polere og vokse er jeg en djevel på, men en bil funker ikke bare fordi den er blank. Derfor tenker jeg det kan være smartere med noe nyere. Sa til poden her om dagen at neste vår, så bikker kanskje 2015 modellene av EcoBoost typen under den magiske 500 000 grensa. Er jo så mye "billigere" om den koster 499 000 enn noen kroner over vet du! Da kommer det greit fra ungen: "Men den har ikke V8 er og det er det vi skal ha. " Er dyrt å ha en som har satt seg inn i sakene. ( og for de som ikke er så opplyste som en åtteåring så er det V8 motor som gir den deilige, voksne, ordentlige motorlyden..skikkelig lyden av bil.....) Etter neste helg får han nok vann på mølla, etter både ha sett og hørt grombilene et par dager. Vi skal på ekspedisjon til Elverum, aner ikke hva vi går til, men bare det å ha to netter på hotell er jo stort for oss.


   Enn så lenge tusler verden videre. Som vanlig lite stort som skjer. Jordbærsesongen kom fort , og gikk igjen. Er forholdsvis mildt for tiden, så naturen trues frem. Denne helgen har jeg  jobbehelg. Reise rundt på badeplassene våre , plukke/tømme søppel og vaske dasser. Ikke så gæli som det kan høres ut som, stille og fredelig er det på morran også. Klart man vet aldri hva man møter, det kan være alt fra benkebord som flommer over av matrester og søl, knuste flasker og kabler som ligger på ringen eller gulvet, men stort sett er det ganske greit.


Dassvasker Hennum i aksjon




Dyra holder sammen, bildet er ikke arrangert. Katta har alltid trodd den er hund..








En Midtsommernatt`s Drøm


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei