Ferietid

   Så var det den tiden på sommeren at man skal ta seg ferie. Selv synes jeg at det er deilig å jobbe i juli, stille og rolig er det. Man får jobbet uten at det plutselig er en hel skoleklasse rundt traktoren "som bare må ha gymtime her akkurat nå".
   Vel, 2 uker har jeg svidd av nå. Først en alene med kidsa, noe som i seg selv bør kvalifisere til ei ekstra uke senere, og så noen dager på fjellet. Ordentlig hyttetur med vann bakom veggen og utedriter. Det er jo litt av et styr bare å komme seg av sted. Skal ikke være så mange dagene, men ikke pokker  om jeg  vil la godsykkelen humpe av sted på en tilhenger med vedsekker og gudene vet hva. Den skal fraktes stående med bobleplast, så to biler kjører etter hverandre oppover Hallingdal.


Neida, ikke flyttelass. Bare noen dager på hyttetur

Egen transport til hund og sykkel.

   Som vanlig var det noe forskjellige interesser. Jeg liker å vandre omkring over tregrensa, og gutta vil fiske. Jeg har aldri skjønt helt greia med fisking. Temmelig trege greier, og ikke spiser jeg fisk heller. Kattemat kalles det, nei, gi meg en biff som blør lett når du skjærer i den. Det er mat.
Dermed ble det fisking på de andre og turer i fjellet på meg. Både til fots med hund og på sykkel. Var veldig varmt der oppe i år, så turene måtte noen ganger kortes noe inn så bikkja skulle holde hele veien. Fikk syklet opp Storefjell og litt omkring, og det er noe eget med fjellstier.

En varm topp


Tur med "Gullet"

Gutta med litt av fangsten
Må alltid en tur ned til Gol, og is på bakeriet er obligatorisk

   Etter fem dager var det å komme seg hjem igjen. Da er det jo bare å begynne å vaske klær og biler. Dermed var det bare vanlig helg igjen, så jobb for min del. Hadde noe energi til overs og det måtte det jo gjøres noe med. Nils Haugen og Henrik Aasland hadde som tur i år  å sykle fra Bergen og hjem. De skulle ha tre etapper, så da passet det jo å bli med på den siste. Steinar kjørte meg til Tunhovd tidlig på søndag morgen, han tok med bagasjen til gutta hjem, så da var det bare å klemme på nedover Numedal. Ca 17 mil ble det og faktisk helt greit.

   Mandag morgen var det jobb, og helt alene på stadion. Selv om det er brunsvidd rund omkring er det alltid noe å gjøre. Kunstgress er så absolutt ikke vedlikeholdsfritt, og nå er det ny runde med rensing før høstsesongen starter.
Snadder som ligger i banen
Rent og pent......enn så lenge

   Og slik har nå uka gått og til helga starter jeg på nok ei uke med ferie gitt. Men etter det , ja da er det stopp for denne gang. Sørger alltid for å spare noe til "egentid" utpå høsten.

  Og sånn ellers? Jo dagene går og det er jo så varmt at jeg får liksom ikke gjort noe fornuftig. Vanligvis klipper jeg jo plenen her hjemme ca 3. hver dag og i sommer har det vært noen flekker her og der toppen en gang i uka. Blir veldig mye tid til overs av slikt. Ja, store problemer her altså. ………..og for de som fortsatt lurer, ja jeg er på seriøst utkikk etter en Mustang og finner jeg en som jeg faller for, ja da skal jeg ha`n! God sommer videre, neste uke skal familien Susehuer ut på tur igjen!









Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei