Jakten på kjærligheten

   August er straks over og skolen er i gang. Gjør ikke noe det, ble veldig mye Fortnite spilling her mot slutten av ferien. Kidsa altså, ikke meg.  Og slutten av august betyr en ting , nemlig Birkebeinerrittet! I år valgte jeg å stå over, men må innrømme at det kriblet godt i kroppen fredag kveld. Bilder på FB av de fra klubben som hadde reist oppover. Den vanlige diskusjonen om lufttrykk, og febrilsk pumping. Selv satt jeg og døset til Politiskolen 2, og har vel bestemt at neste år får jeg finne tilbake til gløden. Begynte å trene på søndag, en deilig ( ja kødder ikke) tur på 7o km på landeveien. Ikveld var det skogen. Går unna nå , men det dabber vel av igjen!








  Måtte ha litt action i helga, så nok en gang tutlet jeg og Olemann av sted i Berlingoen. Gatebil på Rudskogen! Møtte lukten av brent gummi lenge før avkjøringa, så var ikke tvil om at vi var på rett sted. Mye kul kjøring  og masse flotte biler! Når det gjelder motor og hjul, så  må jeg vel innrømme at  min mentale alder ikke tilsier godt voksen kjerring på over 40, men motsatt kjønn i 20-årene. Om noen lurte!


Ja det er biler her. Breisladdkjøring Røyk fra dekkene og skyer går i ett. Kuult!

Ja dette hadde vært noe

Her er det gjennomført!

Extreme. En av bilene tok fyr og brant opp, så de 4 siste rundene ble litt utsatt;-)

Vakre Lillegul og kopien



  På bilfronten selv så sliter jeg litt. Mange lurer på om det snart står noe i garasjen her, og det skulle det gjerne gjort i går. Vært nære på noen ganger, men enten har den blitt snappet rett foran meg, eier har bestemt seg for å beholde, eller feil pris i forhold til det jeg vil gi for akkurat den. Skal jeg betale på et lån i måneder og år, ja da må det være på en som tilsier kjærlighet ved første, eller i alle fall andre blikk!
  
   Er ikke lett dette her. Tror rett og slett jeg har begynt å bli for kresen! Fornuften, ja jeg har vel et snev av det, sier nyere med den komforten det gir. Men så er jeg så svak for de eldre erfarne født på 60-tallet eller helt tidlig 70! De har en helt egen sjarm, men eier vel ikke kjørekomfort. Men jeg har funnet ut at jeg trenger jo ikke kjøre så langt. Er det langtur så skal vel bikkja eller en sykkel være med , og da må jeg ta den mindre pene , men akk så praktiske allikevel. Liker meg jo strengt tatt ikke utafor kommunegrensene lell jeg, så kan jo fortsette å holde meg der..Så der er jeg nå. Og så har jeg funnet ut at det skal være ordentlig bilkjøring, og da girer man selv.... Skjer litt på skumle Finn.no om dagen, så lever i håpet. Står en liten blå tass langt av sted som oppfyller det meste av mine "krav", men....bil og henger anyone??? Hjulkjører ikke en 68 modell rundt 65 mil.

  Ellers så er det intet å berette. Tror vel kanskje det kan være på tide å ta en shoppingtur for å handle litt klær. Når 8-åringen en morgen sitter i nissekostyme , i slutten av august, fordi det var det eneste komfortable han fant. Ja da tyder det enten på at det har rablet helt for ungen, eller at det er betydelige mangler i garderoben.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei