Sykkelsesongen på felgen, men bilinteressen er på topp





  Dermed så var vi plutselig langt uti august, og de siste fem årene har jeg på denne tiden vært i en Birkenboble. Få uker igjen til Birkebeinerrittet, og alt har dreid seg om det, både utstyr, riktig belastning og ikke minst, ikke bli syk. Men i år, gir blaffen a gitt! I fjor nådde jeg et mål, 5 deltagelser - 5 merker, og dermed så gikk lufta litt ut. Kom veldig sent i gang igjen på høsten og vinteren gikk til lange koseturer på ski og litt kos på fatbike. Blir ikke iform av det vet du, og kjentes jo da sesongen startet i våres. Ga det en sjanse lenge, men fant vel ut at det ikke funket ordentlig, og skal jeg gjøre noe skal det være all in. Stiller ikke i Birken for moro skyld liksom, skal da ha en tro på at merke er innenfor rekkevidde. Basta bom.
   På lørdag var det Grenserittet, litt over 80 km på støvete grusveier fra Strømstad til Halden, skulle jo vært der, men det ble gaterace i Fredrikstad isteden for.








                                                                          Ble dette








 
Men etter tidligere plan skulle det vært dette:










   Og det er bil som har sittet mer og mer i skallen i år, fremfor en liten djevel som skal pushe meg litt lenger , litt hardere. Startet for alvor på vei til Ski og Mustangtreff i våres ( skulle jo bare en kjapp sving innom for at Ole Kristian skulle få sett Lillegul, så skulle vi til Hamar på bilutstilling, men det har blitt fortalt om før) Kom bak to Mustanger på vei dit, og den lyden.....var solgt tvert. Og siden er det disse bilene som har fasinert. Alle årganger har noe med seg, ja de fra 60-tallet er jo prikken over i en da, men de har alle sitt, det som er viktig for meg er at hesten er på plass i grillen. Da blir det riktig Mustang for meg.  Siden jeg er et voksent menneske med stabil inntekt og fast trygg jobb. Ingen ekstragavante vaner som neglepleie og kafebesøk, ja da kan jeg vel for pokker kjøpe meg en sommerbil da!  For sommerbil skal det være, uansett årgang skal den ikke ut i Norges saltsuppe!

   Så har du meg da, litt sånn Ludvig tendenser, er jo en grunn til at det er han sitter på sykkelen min på tattisen. Det er ikke bare at han ser kul ut. Ukjente ting er litt farlig og er meget skeptisk, sånn som til Finn. no annonser. Bruktbilmarkedet er jo litt fullt av snublefeller, kan drite seg godt ut der. Når det står "ok stand", brukbar", osv, ja blir skeptisk.. Men heldigvis har jeg nummeret til Mr Mustang himself, herr Andersen , og han vet det meste om de fleste, eller så kjenner han noen som vet. Har kommet så langt at jeg har ringt på en bil, men den var på prøvekjøring og seff ble den kjøpt av han som prøvde. Er jo flaksen min det da. Tenk om, hvis om, dersom atte, så hadde jeg hatt en bil nå! Og det hadde jo vært kjekt å finne noe snart, slik at den kunne bli brukt litte granne før vinterdvalen. Muligens noe på gang... håper jeg !






  Til helgen er det et ritt som hadde vært ålreit å prøvd seg på, bare sånn for å teste formen....men hey! Det er jo Mustangtreff i Halden!! Moro å kikke i alle fall;-)



Lillegul, the one and only.
Bilen som er "skyld"i at interessen har tatt av.







Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei