Sjukling, biler, møkk og snø!

   I dag har den første snøen falt, og selvfølgelig skiftet jeg dekk på Berlingoen i går. Når man har utendørsjobb, så er man fast leser av yr.no og den slags...;-) Litt ergerlig var det, for når dekkene blir skiftet så tar jeg det alltid i samme slengen som full runde på lakk og interiør. Rene skinnende dekk er liksom sluttfinishen, men slik ble det ikke i år på den bilen. Sånn blir det vel når man surrer med alle andres biler istedenfor, da rekker man ikke sin egen.
   Forrige helg var egentlig satt av til både den og Mustangen, men da var jeg sylte drit forkjølet. Halsen sår og uten stemme, betennelse på begge øya, hostekuler som en kolspasient og alt var ren skjær elendighet. På mandagen var det faktisk så ille at jeg måtte slepe meg til legen for litt medisinering. Og legekontor, ja der tråkker jeg ikke akkurat ned dørene, da skal det virkelig være høyst nødvendig. Endte med antibiotika, div remedier og husarrest. Plutselig nærmet det seg helg igjen, og formen begynte gudskjelov å komme seg. Stor happening på gang; Oslo Motorshow! Skulle stå på stand to dager for Norsk Mustang klubb, så ikke tid for mer snørr og hoste nei.




   Dro inn tidlig begge dager og fikk kikket på det meste, litt shopping ble det også. Metallskilt og en voks som virkelig bør gi knallresultat til den prisen.Tiden gikk fort der inne, og fy flate så mye både vakkert, merkelig og mindre vakkert det var å se! Utrolig skinnende lakk og strøkne doninger! Kjenner det er en lang vei å gå med kjerra som står og hviler frem til våren....
Skulle ikke være noen tvil om hvem som har kapret den beste garasjeplassen her.
Steinar/X-trail, back off!



På lørdag var  både regissør og en skuespiller fra Børning tilstede, og selvfølgelig stilte jeg meg i kø med de andre kidsa for signering. Passet også på å få et bilde;-)


Richard Andersen (eier av Lillegul ), Hallvard Bræin (regissør av Børning filmene), Fru Detti ned fra månen og Trond Halbo (TT i Børning 1)








   Iløpet av helga har også naboen startet å kjøre møkk igjen. Ganske heftig lukt når ulltrøya jeg hadde under både genser og jakke da jeg skiftet dekk, overhodet ikke kunne brukes på jobb i dag... Driten må ut, men nå er det uggent her , for varmepumpe er ikke noe særlig akkurat nå. Har overhodet ikke kommet i " bære ved modus" ennå. Hvit langhåret katt som spaserer over jorder som er gjennomtrukne av flytende møkk er en dårlig kombo. Han kommer ikke rett inn i sofaen i disse dager..... I morgen er det meldt litt mer snø som skal forsvinne igjen, men jeg er etter hvert klar for en vinter som den vi hadde. Var veldig deilig å cruise rundt i skogen og sette spor etter seg....








Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei