God Jul!


  Snart bare timer til selveste julaften, og det meste skulle nå så absolutt være under kontroll. Det ordner seg som regel alltid! Kaker er bakt, gaver er både kjøpt og pakket inn(vet i grunnen ikke hva som er verst), all pynt er på plass, ja selv på dass og grana er inne.






Pynten på grana er oppdatert...

* Årets happening i grenda her, julegrantenninga, gikk jeg derimot glipp av. Da hadde jeg fått rotet meg inn på cupfinalen. Moro å ha fått med seg det også.

* Julebord er gjennomført, sånn noenlunde med stil. Stilte for aller første gang i kjole i år. Alt for kort for ei halvgammal kjerring med tømmerstokk bein, men det var jo nisser på den! Og en fordel med store legger; man får plass til større tatovering;-)

Arkivbilde fra i fjor, men alt er likt...
.

* Julekort hadde jeg tenkt å drite i. Men så kom snøen. Da var det bare å bunte sammen ungene, dra på dem nisselue, spenne bikkja for sleden, be alle være venner en liten stund, se samme retning og gjerne smile. Så ble det kort i år au. Kosta meg riktignok 200 spenn i FIFA points for å få med Vegard, så dette oplegget synger nok på siste verset. Noe sent ble det også,  så noen mottakere vil vel kanskje får post sånn ut på nyåret.


* Pepperkakehus må selvfølgelig pyntes. Muttern kommer og "limer" dem sammen, ellers så hadde vel jeg brent finga av meg. Landskap rundt hører med, og i år kjørte nissen som bor i huset til Ole selvfølgelig  Mustang.

Bilen fikk Ole til jul i fjor. Søkte overalt etter bil som lignet mest mulig på Lillegul, for fyren var jo helfrelst. Denne var det nærmeste jeg kom, skrev til Ole Kristian  fra Lillegul på lappen. Et år senere har han sittet i originalen flere ganger!

* I dag ble jeg tilfredsstilt, så englene hørtes høyt i kor. En utrolig deilig følelse, lurer på om andre føler det på samme måten? Fikk vasket begge bilene og lagt på "latmannsvoks" Gud så godt det var å få det gjort. (Lukter godt gjør det også)

*  Julevasken på bikkja i dag også.  Ikke lenge siden forrige vask egentlig, men er det jul så er det jul

Litt småsnurten etter vasken

* Grana er inne. Det må selvfølgelig være vanlig gran og ekte. Ikke sånn tettfrisert plantasjetre, men det skal være naturlig. Sånn er det bare, ferdig snakka!

Nå gjenstår vel bare en ting og det er å ønske dere en god jul!




Lillegrønn, høstens investering. Har også sin egen facebookside.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sommerbil, Wunderbaum og varm bikkje

Hunderfossen

En nervøs pessimist på bedringens vei